Kezdett a harmadik X-faktor

2012. szeptember 02. - Jasinka Ádám

 Hangulatteremtésben az angolhoz hasonlóan erős a magyar verzió is. A kezdő képsorok hangulatot teremtenek. Nekem tetszik az ilyesmi. Simon Cowell pedig külön jó volt, ha magyarul mondta volt, azt imádtam volna, de így is rendben volt. A négy mentor az első évadban hajóval, a másodikban helikopterrel érkezett. Az új évadban pedig négy autóval érkeztek, volt köztük sportautó és a CSI: Miami helyszínelőkből ismert Hummer is.

xfak.PNG

 A harmadik X-faktorban a zsűri és a műsorvezető se változik, pár újdonság azonban bekerült a műsorban. Egy öltözőszobában elhelyezett tükör mögötti kamera és egy a várakozóban található webkamera és monitor, amin keresztül a jelentkezőt tudnak üzenni a mentoroknak.

xfak4.PNG

 A legelső produkció a P.J.Z. volt, akik ötvözték a rap-et és az éneket, nem is rosszul. Négy igennel mentek a Táborba. Az utának jövők a nem épp jók közül kerültek ki, majd jött egy olyan produkció, ami jónak ígérkezett. De nem jött össze. A mentorok nem voltak elégedettek Boda Ákossal, pedig két dalt is énekeltettek vele.

 A következő jelentkező Kvaka Andrea volt, aki az AC/DC-től adta elő a You Should Be All Night Long című számot egész jól. Továbbjutott. Az őt követő produkció őrült volt. A jelentkező férfi Joe Cocker dalát adta elő miközben a dalhoz igazítva mozdulatait megszabadult ruhadabarjaitól. Keresztes Ildikó pedig nem merte végignézni a jelenetet.

 Egy másik versenyző Nagy Ferónak szeretett volna tetszeni, s ezért a Geszti Péter azt javasolta, hogy a produkciót értékelje csak Nagy Feró, aki eljátszott azzal a gondolattal, hogy mit mondanának a mentortársai. Ezek hangzottak el a zsűri tagjai között a produkció végén.

  • Tulajdonképpen olyan volt, mintha nagyon lassan rappelnél.
  • De ótvaros duma.
  • Keresztes Ildikó azt kéri, hogy húzd fel a pólódat, s ebben a pillanatban rájön, hogy milyen tisztán és szépen énekeltél.

 Ezt követve Feró csatlakozott a Csillag Születik válogatásán látott Puzsér-vonalhoz. A szerkesztők összevágták azokat a részeket, ahol Feró kifejezte nemtetszését egy-egy versenyző produkciója után. Egy kis kitérő a nem annyira tehetségesek után jött egy tavalyi versenyző, aki felé volt egy kis elvárás, de csak Keresztes Ildikó szerette volna továbbjuttatni, a többiek számára nem hozott eleget ahhoz, hogy a Táborba jusson.

 A műsor most kezdődött el, hiszen jöttek a jók. Csobot Adél volt az este első igazi tehetsége, aki nekem nagyon tetszett. És jól énekelt, jól adta elő a dalt. A fiatal lány mind a négy mentornak tetszett és négy igennel engedték tovább a Táborba.

 Az ezt követő jelentben pár pillanatra feltűntek a közepes és jobb énekesek, akik előkészítették az első válogató utolsó két produkcióját. Az előbbi egy megható jelenet volt. Egy idős úr jött be a színpadra, anekdotázva kezdte a bemutatkozást majd előadta dalát. A mentoroknak és a közönségnek is tetszett, tovább nem jutott, de megmutatta magát.

  • Miért jött el az X-faktorba?
  • Néztem az X-faktort és gondolkoztam, van sok énekes, akik nem éppen olyan jól énekel és mégis megy tovább.

 A kellemes pillanat után következett egy megrendezett jelenet, miszerint a mentorok összegezték, kiket láttak eddig és kik az ígéretesek. Rutinos tehetségkutató nézőknek ez annyit jelentett, hogy most jön valami nagy dobás, és jött. Zámbó Krisztián, akinek tényleg nagyon jó hangja van, a szám, amit hozott pedig jó volt. Így volt megszerkesztve az adás és nekem tetszett.

Értékelés: A kezdés teljesen elfogadható. Nekem tetszett. Tehetségileg kérdéses, mit fognak kihozni ebből az évadból, számomra azonban már voltak olyanok, akik megtetszettek. Az első rész kezdése hatásos volt, úgy látszik az X-faktorok mind jól megadjál az alapot az egyes adásoknak. A magyar verzióból még mindig hiányolom a nagyobb közönséget. Viszont tetszett az első adás és a következő beharangozója is jó jelentkezőket ígér.

7/10

A Touch of Cloth - rendőrparódia felsőfokon

 Új lendületet vett a brit sorozatgyártás. A régi brit szitkomok, csak a teljesség igénye nélkül; Fekete Vipera (Blackadder), Az én kis családom (My Family), Igenis, miniszter úr (Yes, minister), Halló, halló ('Allo, 'Allo), és még sorolhatnám. Ezek a mai napig a legjobbakhoz és az erős középmezőnyhöz tartoznak. Az elmúlt időszakban azonban újra előtérbe került a brit sorozatgyártás, olyan sorozatokba kezdtek bele, mint a Wallander és a Sherlock, tényleg csak kiemelve párat. Ezek pedig olyan jól sikerültek és olyan népszerűek lettek, hogy felbuzdultak az angol televíziós csatornák és sorra rendelik be az újabb évadokat és vagy az újabb sorozatokat. A Touch of Cloth egy sorozat, ami a rendőrsorozatok paródiája, a poénok pedig a Csupasz pisztoly és A nagy durranás szintjén vannak.

atoc6.png

 A sorozat főszereplői John Hannah (DI Jack Cloth) és Suranne Jones (DC Anne Oldman). A sorozat alapfelállása pedig az, hogy Jack Clorh új társat kap, Anne Oldman-t. Anne Oldman leszbikus rendőrnő, Jack Cloth pedig egyedülálló rendőr. Bepillantást nyerünk a magánéletükbe is, de a fő iránya a sorozatnak a nyomozás.

atoc2.png

 Az első rész nagyon jó volt. Olyan párbeszédek zajlottak le és olyan jelenetekkel volt kitöltve minden perc, hogy alig lehetett követni, annyi minden történt, és annyi mindent parodizáltak ki. Az apróságok, feliratok és elszólások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a sorozat bemutassa azt, egy kaptafára készülnek a nyomozós sorozatok-Szinte mindegyikre rá lehet húzni, hogy ez a sorozat annak a paródiája. Az üldözéses jelenetek, a kihallgatások és a helyszínelés is mind annyira zseniális, hogy minden mozzanatán nevetni kell. A nyomozós sorozatok üldözéses jeleneteiben látható hihetetlen ugrásokat, már-már akrobatikus elemeket A Touch of Cloth is pellengérre állítja, vegyítve a ritmikus sportgimnasztika elemeivel. A helyszíneléskor használt sárga szalagok (Crime Scene Do Not Cross) pedig itt a sorozatban is szerepet kap, hiszen olyan nagy mennyiségben használják fel, hogy az esőerdőkben kevesebb növényzet van, mint itt egy-egy helyszínelésnél. A kihallgatások pedig szintén élményszámba mennek, nem a The Closer-i komolyság van jelen, hanem a bolond gondolkodásmód. A megfélemlítés kedvelt eszköz.

atoc5.png

  • Inspector Jack Cloth?
  • Who wants to know?
  • Anne Oldman.
  • So, where is he?
  • Anne Oldman, your new DC.
  • My new DC is not an old man.

 A sorozat nem kíméli a nézők gyomrát sem. Néha túl gusztustalan és bizarr látványt sikerül összehozniuk. Bár a főszereplők nem ezektől, sokkal inkább Piers Morgan-től lesznek rosszul. A kameramozgások, a két fél közötti párbeszédek, amikor a kamera egyre gyorsabban megy körbe körülöttük és ők ketten is forognak a kamerával együtt, szintén jók. Az egyik ilyen kedvenc részem, amikor a rendőrőrsön vannak és kézhez kapnak egy aktát és gyorsan végighaladnak az őrsön. Íróasztalok, ajtók között mennek végig, mintha valami fontos dolog miatt sietnének.

atoc_1.png

  • I dunno what you're talking about.
  • Neither do I.

Értékelés: Igazi, jó paródia. Megidézi a Csupasz pisztoly filmek hangulatát, és A nagy durranás humor stílusát. Az apró mozzanatok (ahogy Oldman bemegy a rendőrségre, megpördül az autó elején), kiírások, és háttérben elhelyezett humorforrások mind a magasba emelik a sorozatot. A színészek jók, az írói stáb az első részben hozta a kötelezőt, a történeten nem látszik, hogy szitkom, hozzák a nyomozós sorozatok történetvezetését, de minden más, a megjelenéstől kezdve a párbeszédig tökéletes szitkom.

8/10

A fű zöld, az ég kék - lehullt a lepel a reklámról

 A reklámok között szereplő pár másodperces videó és az utcákon található plakátok sejtelmesek. A három szavas kapcsolatokon kívül és a hátteret leszámítva nem sokat mondanak. Azonban a CreativeAds megfejtette mely termék rekláma ez a kampány.

 Az RTL2-t hirdető kisfilmek és plakátok ezek. Az RTL2 hivatalos honlapja az eddig fenn levő videón kívül egy kábeszolgáltatós sorral bővült, azaz érdeklődni kell az új csatorna fogahtóságáról. Annyit biztosan elért ez a reklám, hogy sokak gondolkozni kezdtek rajta, mi lehet ez...

Anger Management - 1. évad kritika

 Miután a Két pasi meg egy kicsi és Charlie Sheen útjai elváltak, a színész kicsi pihenőt tartott. A szünet után pedig nekilátott a munkának. Stábot és pénzt szerzett az ötletéhez miszerint sorozatadaptációt készít az Anger Management című filmből. A stáb tagjai között olyan nevek szerepelnek, mint az Egy rém rendes család epizódjainak egyik rendezője, Gerry Cohen. A minőségre és a poénokra nem sok panaszunk lehetett az évad során.

am3.png

 Az első pár rész nekem nagyon tetszett. Ilyen jól talán a Két pasi meg egy kicsit fénykorában, azaz az első pár évad alatt szórakoztam. Röhögős poénok, utalások más sorozatokra és jó megmozdulások, arckifejezések. Az évad közepénél volt egy kis hullámvölgy, úgy éreztem megrekedt a sorozat, de a hetedik rész környékén visszatértek, és a kilencedik résznél magasan hozták azt, amit az évad elején bemutattak.

anger1.png

 A színészek mind jók, az első évad során mindenki kapott olyan jelenetet, jeleneteket, ahol jobban megismerhettük. Az pedig külön jó, hogy egy részre behozták Charlie apukáját, Martin-t is. Az a rész nagyon jó volt, ahol mind a ketten együtt szerepeltek. Az utalgatás abban a részben is működött. Korábban két utalás is volt a Két pasi meg egy kicsire; a legelején és mikor Charlie elment Patrick munkahelyére, ahol abban az ingben jelent meg, amiben a Két pasi meg egy kicsiben játszott. A Martin Sheen-es utalás pedig Az elnök embereire gondolt vissza.

  • Persze, ha én lennék az elnök, pár dolgot valószínüleg másként csinálnék.
  • Te, mint elnök? Nem tudom elképzelni.

 A sorozat első évadának fő feladat az volt, hogy nézőket hozzon az FX csatornának és megtartsa az állandó nézettséget. Ez sikerült is, csak a kezdeti 5M feletti nézőszámot sajnos az évad végére felváltotta a 2M-os. De a csatorna így is tartotta magát a szerződéshez, és berendelte a sorozat folytatását, aminek következtében még kilencven részt láthatunk a sorozatból. Azt, hogy ezt hogyan osztják fel évadokra nem tudni.

  • Miért figyelitek a Facebook oldalamat?
  • Mert tizennyolc éves korodig a tulajdonunk vagy és elcserélhetünk más szülőkkel.

 Úgy látszik a részenként változó írók és rendezők végül összehoztak egy jó sorozatot. Annyit írok negatívumként, hogy az utolsó rész, ami évadzáró rész, nem tűnt annak. Olyan érzésem volt, mintha egy évadközbeni epizódot látnék.

Értékelés: A Két pasi meg egy kicsit régen nagyon szerettem. Valami viszont megkopott a varázsán, nem tudom mi lehet az, de már nem tetszik annyira, a Charlie Sheen-es újabb évadok sem. A legújabb évadát pedig még nem láttam. Az Anger Management viszont pótolja az olyan poénokat, amiket a Két pasi meg egy kicsiben szerettem. Az első részt magas pontszámmal értékeltem, és nem tudok dönteni. Évad közben voltak olyan poénok, amiken könnyesre nevettem magam, viszont volt egy pár rész, amit nem tudok hova tenni. Az évad vége viszont megint jól sikerült.

8/10

1,2M-val nyitott a Dallas

 A szerda estét úgy ahogy van megnyerte a Dallas. A felvezető Híradó, Fókusz (ami többnyire a Dallasról szólt) és Barátok Közt megemelték az RTL Klub közönségarányát és a Dallasnak már csak ki kellett használni azt, hogy a heteken át tartó reklámkampány (Balaton Sound-i RTL Klub riportállás, képek televíziós műsorújságokban, bulvárlapokban, internetes felületeken futó Dallas hírdetések, ajánlók az új szériáról, Dallas logó az RTL jobb felső sarkán és a felvezető két Dallas-film) segítségével akihez tudták eljuttatták, itt az új Dallas, vagyis a folytatás.

 Az eredmény meg is látszik. Ekkora reklámkampányt, talán még nagyobbat az RTL Klub legutóbb A szökés miatt csinált. De látszik, hogy megérte. Az, hogy a Barátok Közt után csak két reklámblokkot adtak le és már indították az egy órás Dallas részt, egy reklámszünettel, ami ritkaság. Az első részt a célközönség körében 511 147 néző nézte, a második részt pedig 505 524. Minimális különbség, viszont a közönségarány jelentős, az első részt, ami a TV2-n a Dr. House-zal futott párban 28,5%-os közönségarány mellett adták, a második részt, ami a Született feleségekkel volt párban már 33,6%-os közönségarány mellett adták. A teljes lakosság körében 1 218 234 nézőt érdekelt a Dallas folyatatása 28,1%-os közönségaránnyal.

Nézettség: RTL Klub

 A múlt hetet egyértelműen az RTL Klub nyerte, pedig saját napi sorozata nem kezdett valami fényesen, bár ez elmondható a TV2-n futó sorozatról is, ami szintén nem hozott kiemelkedő számokat. Ennek ellenére a legnézettebb műsorokat az RTL Klub adta a múlt héten.

 A teljes lakosságnál hétfőn az RTL Klub volt a legnépszerűbb, csak a Tüzijáték idején kapcsoltak el róla a nézők, azonban utána vissza is tértek az aktuális filmre. Kedden visszatért a Barátok Közt tizenötödik évada, ami négyszázezer nézővel kevesebbel nyitott, mint előző évben. Az utána következő sorozatok jól hoztak, a Castle javítani tudott számain azután, hogy megkapta a Barátok Közt felvezetését és a kilenc órási sávot. Szerdán a Fókusztól az RTL Klub-é volt az este, hiszen a Dallas film több, mint nyolcszázezres nézettséget szállított. Az utána bekerülő Agymenők című sorozat, amelynek az első évada szombat délutánonként volt az RTL Klub-on a második évadával késő estére került. Azt nem tudom, hogy szombaton mennyien nézhették, de este tizenegy körül kétszázhetvenezer nézője volt. Csütörtökön a Barátok Közt számain nem látszott meg, hogy az m1 elindította a DTK Show második évadát, de mikor vége lett a Barátok Köztnek sokan átkapcsoltak a TV2-re és az m1-re. Ekkor megugrott kicsit a DTK Show közönségaránya. Az RTL Klub-os film és a Reflektor miatt nem volt olyan erős felvezetése az Agymenőknek, mint szerdán, de azért kétszázezer fölé került. Az Agymenők nézettségét össze lehet hasonlítani az Odaát-tal, ami szintén ugyanebben a sávban szerepel és jobb számokat hoz, de az Odaát felvezetése két olyan pénteki nyomozós sorozat, ami stabil nézőközönséget ad, akik nagyjából ugyanazt a stílust szeretik, míg az Agymenők két filmje nem egy célközönségnek szólt. Szombaton az RTL Klub-nak nem volt kiemelkedő sikere, a nap a TV2-é lett, de a vasárnap a Tények-et és a Napló első felét leszámítva az RTL Klub-é lett. A Neveletlen hercegnő pedig a hét legnézettebb filmje lett.

 A célközönségnél erősebb az RTL Klub. A teljes lakosságban is nyert, de itt még többet. Hétfőn a TV2-es Madagaszkár  többeket érdekelt, mint a Dr. Dolittle második része (ami szerintem rendkívül aranyos film). A Tüzijáték idején ismét elkapcsoltak az RTL Klub-ról, de visszakapcsoltak rá. Kedden a Barátok Közt-től kezdve az RTL Klub-é lett az este. Ugyanígy volt ez szerdán is, hiszen a Dallas filmet ismét nagy érdeklődés övezte a fiatalok körében. Csütörtökön a Teresa nézettebb volt, mint a TV2-s Tiltott szerelem és a Barátok Közt után a Tények késő esti adását leszámítva az RTL Klub-é lett az este. Pénteken a stabil CSI: Miami helyszínelők olyan szépen teljesít, hogy nem értem, miért kell levenni a képernyőről a finálé után. Többen nézték, mint a Barátok Közt legnézettebb adását. Szombaton a célközönségnél az RTL Klub élvezett elsőbbséget és vasárnap is többen kapcsoltak és maradtak az RTL Klub-on, mint a TV2-n vagy más csatornán.

forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

X-faktor - az első két évad nézettsége

 Az X-faktor első része az elmúlt idők legnézettebb tehetségkutatója volt. Igaz, hogy hullámzó volt kissé a nézettsége, de az élő adások alatt nem esett a nézőszám 2M négyszázezer alá. A kétezres évek tehetségkutatóinak legnézettebb adását azonban nem az X-faktor első évada hozta, hanem a Csillag Születik második évadának döntője, amit kicsivel több, mint 3M-an követtek.

 A második X-faktor már kisebb nézőszámmal rendelkezett, mint az első évad, de stabilan tudta tartani magát a 2M fölött és a fináléra szépen feltornázta az addigi stabil nézőszámot.

X-faktor 1
Premier: 1 770 790 (SHR: 38,4%), 18-49: 775 849 (SHR: 44,5%)
Finálé: 2 826 927 (SHR: 51,8%), 18-49: 1 249 803 (SHR: 53,5%)
Átlag: 2 305 530 (SHR: 46%), 18-49: 1 040 762 (SHR: 52%)
Maximum:

2 826 927 (SHR: 56%) [Finálé]
18-49: 1 332 627 (SHR: 63%) [2. döntő]
Minimum:

1 476 729 (SHR: 29%) [1. Mentorok háza]
18-49: 697 287 (SHR: 35%) [1. Mentorok háza]

S01x01: 1 770 790 (SHR: 38,4%), 18-49: 775 849 (SHR: 44,5%)
S01x02: 2 001 370 (SHR: 42,1%), 18-49: 922 390 (SHR: 50,1%)
S01x03: 2 031 483 (SHR: 41,3%), 18-49: 887 909 (SHR: 47,9%)
S01x04: 2 081 740 (SHR: 43,2%), 18-49: 933 967 (SHR: 51,7%)
S01x05: 1 991 567 (SHR: 39,7%), 18-49: 938 704 (SHR: 48,1%)
S01x06: 1 843 940 (SHR: 36,3%), 18-49: 868 148 (SHR: 44,3%)
S01x07: 1 476 729 (SHR: 29,1%), 18-49: 697 287 (SHR: 34,7%)
S01x08: 1 934 086 (SHR: 36,3%), 18-49: 893 501 (SHR: 40,4%)
S01x09: 2 431 776 (SHR: 50,4%), 18-49: 1 082 726 (SHR: 55,2%)
S01x10: 2 826 084 (SHR: 56,0%), 18-49: 1 332 627 (SHR: 62,5%)
S01x11: 2 541 249 (SHR: 50,7%), 18-49: 1 146 843 (SHR: 57,7%)
S01x12: 2 561 624 (SHR: 50,1%), 18-49: 1 153 766 (SHR: 55,2%)
S01x13: 2 493 114 (SHR: 51,3%), 18-49: 1 105 515 (SHR: 57,3%)
S01x14: 2 730 596 (SHR: 52,2%), 18-49: 1 219 231 (SHR: 57,2%)
S01x15: 2 543 334 (SHR: 49,7%), 18-49: 1 119 473 (SHR: 53,5%)
S01x16: 2 525 110 (SHR: 50,1%), 18-49: 1 163 326 (SHR: 55,2%)
S01x17: 2 634 097 (SHR: 51,6%), 18-49: 1 174 341 (SHR: 56,8%)
S01x18: 2 559 450 (SHR: 50,9%), 18-49: 1 109 066 (SHR: 55,7%)
S01x19: 2 826 927 (SHR: 51,8%), 18-49: 1 249 803 (SHR: 53,5%)

X-faktor 2
Premier: 2 105 000 (SHR: 46,5%), 18-49: 911 000 (SHR: 52,6%)
Finálé: 2 353 000 (SHR: 44,5%), 18-49: 945 000 (SHR: 45,5%)
Átlag: 2 182 474 (SHR: 45%), 18-49: 935 737 (SHR: 49%)
Maximum:
2 384 000 (SHR: 49%) [4. válogató]
18-49: 1 081 000 (SHR: 57%) [4. válogató]
Minimum:
1 975 000 (SHR: 41%) [2. válogató]
18-49: 822 000 (SHR: 45%) [2. válogató]

S02x01: 2 105 000 (SHR: 46,5%), 18-49: 911 000 (SHR: 52,6%)
S02x02: 1 975 000 (SHR: 45,6%), 18-49: 822 000 (SHR: 51,5%)
S02x03: 2 112 000 (SHR: 47,3%), 18-49: 929 000 (SHR: 55,8%)
S02x04: 2 384 000 (SHR: 48,5%), 18-49: 1 081 000 (SHR: 56,6%)
S02x05: 2 124 000 (SHR: 44,5%), 18-49: 919 000 (SHR: 50,5%)
S02x06: 2 230 000 (SHR: 42,7%), 18-49: 972 000 (SHR: 48,2%)
S02x07: 2 092 000 (SHR: 44,3%), 18-49: 903 000 (SHR: 48,3%)
S02x08: 2 106 000 (SHR: 40,9%), 18-49: 982 000 (SHR: 47,9%)
S02x09: 2 175 000 (SHR: 47,9%), 18-49: 968 000 (SHR: 51,7%)
S02x10: 2 183 000 (SHR: 46,2%), 18-49: 968 000 (SHR: 49,5%)
S02x11: 2 156 000 (SHR: 46%), 18-49: 935 000 (SHR: 49,8%)
S02x12: 2 172 000 (SHR: 44,6%), 18-49: 889 000 (SHR: 46,4%)
S02x13: 2 195 000 (SHR: 45,2%), 18-49: 916 000 (SHR: 47,4%)
S02x14: 2 197 000 (SHR: 45,2%), 18-49: 928 000 (SHR: 47,1%)
S02x15: 2 178 000 (SHR: 43,7%), 18-49: 921 000 (SHR: 44,6%)
S02x16: 2 226 000 (SHR: 45,5%), 18-49: 948 000 (SHR: 48,6%)
S02x17: 2 207 000 (SHR: 45,4%), 18-49: 920 000 (SHR: 48,9%)
S02x18: 2 297 000 (SHR: 46,3%), 18-49: 922 000 (SHR: 48,1%)
S02x19: 2 353 000 (SHR: 44,5%), 18-49: 945 000 (SHR: 45,5%)

Már nem a Tények a legnézettebb műsor

 A TV2 annak ellenére, hogy a múlt héten megvolt az őszi szezon felvezető hete a Jóban Rosszbanon kívül nem hozott semmi mást. A nyarat ismétlésekkel töltötte ki, az előző hetet pedig filmekkel. Ez meg is látszik, mivel egy nap főműsoridejét sikerült megnyernie a Tények után.

 Ha beköszönt a televíziós ősz a TV2-nél is, akkor sem lesz sokkal több főműsoridős sorozat. A múlt héten nem volt esélye az RTL Klub sorozatai és filmjei ellen olyannira, hogy a Tények leszorult a pár hete magáénak tudó első helyről.

 Kezdjük a teljes lakossággal. Hétfőn a Nemzeti Ünnep miatt filmeket adtak a csatornák, de a TV2-nek nem sikerült idősávot nyernie, csak a Tények tudott nyerni az ellene futó RTL Klub-os Híradó ellen, de közönségarányban elmaradt tőle. Kedden, amikor visszatért a Jóban Rosszban már felemás az eredmény. A telenovellának köszönhetően a Tényeknek erős a felvezetése, amit még meg is told, szóval ez a páros nem sokszor veszíti el a sávot. A Jóban Rosszban jobban és korábban is kezdett, mint a Barátok Közt, ám a második rész már nem bírt az RTL Klub-os sorozattal. A Jóban Rosszban után azonban a Castle-től már az RTL Klubbé volt az este. Szerdán tisztább a kép, mivel a Tényekig vezetett a TV2, utána azonban az RTL Klub hozta az estét. Csütörtökön az Aktív ismét legyőzte a Fókuszt a héten másodszor, azonban ez sem volt elég ahhoz, hogy a Jóban Rosszban nyerni tudjon a Barátok Közt ellen. Pénteken az Aktív végégig vezetett a TV2, utána azonban nem sokan választották a TV2 péntek esti kínálatát. A legeredményesebb napja a TV2-nek a szombat. Ugyanis az RTL Klub csak két filmjének végével tudott félórákat nyerni, minden mást behúzott a TV2. A vasárnap azonban az RTL Klub-nak kedvezett, hiszen a Tények és a Napló elejét leszámítva nem volt más nézettebb műsora.

 A célközönségben más a helyzet. Hétfőn a Madagaszkárt többen választották, mint a Dr. Dolitte második részét. Kedden tisztább lett a Castle felvezette RTL Klub-os este, de a fiatalok körében is jobban nyitott a Jóban Rosszban, mint a Barátok Közt. A szerdai napot a Tényekig ismét a TV2 hozta utána azonban csak a fél tizenkettes Tények Este tudta legyőzni az addig nézettebb RTL Klub-ot. Csütörtökön a Teresa nézettebb volt, mint a Tiltott szerelem, és ezzel kicsit megbomlott a jól bevállt Tények felvezetés, de ez a nézettségen annyira nem látszik. A Jóban Rosszban a fiatalok között sem tudott nézettebb lenni, mint a Barátok Közt. Pénteken hasonlóan a teljes lakossához, az RTL Klub nyerte az estét. A változás szombaton van, hiszen a teljes lakosság körében nyerte a szombatot a TV2, viszont a célközönségnél még a Tények című hírműsort is kevesebben nézték, mint az RTL Klub-os Híradót. A vasárnap pedig egyértelműen nem a TV2 napja volt, pedig a nyáron a filmjeivel magasna nyerte az estéket. Most viszont kis különbséggel, de csak a Tények tudott nyerni, közönségarányban viszont nem volt ellensége az RTL Klub-nak.

 A mostani hét lesz érdekes, hiszen folytatódik az NCIS, NCIS: Los Angeles, a Dr. House és a Született feleségek. Hétvégén újra elkezdik adni A katedrális című négyrészes sorozatot, ami az X-faktor ellen kezd.

forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

Két újdonságot is hozott az m1

 A múlt héten beköszöntött a televíziós ősz, ezért most nem korcsoportra bontva írom le a nézettségeket, hanem csatornákra osztva. Egy újdonság lesz a nézettségeknél, ugyanis az RTL csoport Sajtóklubjának jóvoltából részletesebb nézettségi listával rendelkezem. Ezért három részre bontom a nézettségi bejegyzéseket, az RTL Klub, a TV2 és az m1 felé.

 Kezdjük az m1-gyel. A közszolgálati csatorna az Olimpia előtt kinézetben megújult és tartalomban frissült. Ennek következtében új filmekkel és sorozatokkal kedveskedik a nézőknek, jól bevált műsorai, mint a Magyarország, szeretlek vagy a Maradj talpon csak szeptember végén térnek vissza. Egyelőre azonban nem mondható gyengének, vagy nézhetetlennek az m1 őszi műsorkínálata. Két az Egyesült Államokban sikernek számító újonc közvetítési jogát vette meg a legújabb brit siker, a Sherlock mellett. Az Egyszer volt, hol nem volt két hete, a Bosszú pedig az előző héten mutatkozott be itthon a saját gyártású műsorok a Fábry és a DTK Show mellett.

 Először nézzük a teljes lakosság adatait. Hétfőn a Tüzijáték révén az m1 produkálta a nap és a hét legnézettebb műsorát, ám sem előtte sem utána nem tudta felvenni a versenyt az RTL Klub-bal. Kedden a Csak semmi pánik című film tudott több, mint fél millió nézőt vonzani, amivel a nap legnézettebb m1-es adása lett. Szerdán az m1 bevetette harmadik sorozatújdonságát idén ősszel, a Bosszút. A Bosszú premiere a Barátok Közttel és a Jóban Rosszbannal kell, hogy megküzdjön és szépen sikerül is neki, hiszen nem sokkal maradt el az Egyszer volt, hol nem volt nyitószámaihoz képest, és a Fábry számaitól is nagyjából négyezer nézővel maradt el. Csütörtökön a második évadával tért vissza a DTK Show, új elemekkel és hosszabb adásidővel és szebb számokkal kezdett, mint a Fábry, akivel heti váltásban vannak. A pénteki Poén Péntek, amiben egy Szálka részt ismételtek négyszázezer embert érdekelt. Szombaton a Retró Kabaré hétszázezer fölött hozott, és a fél kilenc utáni fél órát meg is nyerte, nézettebb volt, mint a két nagy kereskedelmi. Az utána következő Sherlock második évadának második része sajnos kevesebb, mint háromszázezer nézőt vonzott, az erős felvezetés ellenére. A vasárnap adott Egyszer volt, hol nem volt elmaradt a premierének számaitól, ami szerintem betudható annak is, hogy kicsit csúsztak a kezdéssel, és az RTL Klub-on a Neveletlen hercegnő sokakat érdekelt.

 A célközönségben szintén két félórát nyert meg az m1, a Tüzijátékkal és a szombati Telesport egy félórájával. A Bosszú százezer felett hozott a DTK Show-val és a Retró Kabaréval együtt. A Sherlock viszont így is negyvenezer nézőt vesztett a felvezetéséhez képest. Az Egyszer volt, hol nem volt viszont a kevés néző ellenére is, kicsivel, de a legnézettebb műsor lett a célközönségnél.

 A Munkaügyek - IrReality Show mindkét csoportban késő este szépen hoz, de látszik a számokon, hogy amikor máshol van valami olyan műsor, ami leköti az embereket, akkor nem kapcsolnak oda az m1-re a Munkaügyek miatt, de mindenképpen jó ez a műsorsáv.

forrás: rtlklub.sajtoklub.tv

Szinkronos részlet a Dallas első két részéből

 A két Dallas film segített abban, hogy azok, akik szerették és nézték régen a sorozatot újra felvegyék a ritmust az eseményekkel, illetve kedvcsinálót nyújtott azoknak, akik nem látták vagy keveset láttak a régi részekből. A két Dallas filmben a sorozat legjellemzőbb vonásaiból kaptunk ízelítőt. Az RTL Klub feltett a honlapjára a Dallas folytatásának első két részéből kivágott szinkronos részletet.

Wilfred - egy nagyon állat sorozat

 A sorozat már a második évadát járja, és lehet már túl is van az évadzárón. Ennek és a cikkeknek ellenére csak most kezdtem bele. A sorozat sziktom, a furcsább fajtából. Nem a kommersz vígjátokok sorába tartozik, hanem a kicsit bolondabb fajtába.

wilfred.png

 Az alapötlet az, hogy a főszereplő ügyvéd, Ryan megpróbál véget vetni kilátástalan sorsának. Azonban ez nem sikerül. Másnap, mikor a szomszéd lány eljön hozzá fordulatot vesz az élete. A lány megkéri, hogy amíg nála végzik a kártevőírtást vigyázzon a kutyájára, Wilfred-re. Azonban Ryan nem kutyaként látja Wilfred-et, hanem emberként, vagyis kutyajelmezbe bújt emberként. A kutyát mindenki más kutyának látja és így is kezelik.

 Nem egy aranyos kiskutya Wilfred. Bizarr és szokatlan dolgokat művel, már a kutyákhoz képest. Ezeken felül persze megpróbálja direkt bajba sodorni Ryan-t, akivel az első rész végére összehaverkodnak.

wilfred2.png

 A főszereplő Elijah Wood és Jason Gann. Előbbi Ryan-t, utóbbi Wilfred-ed alakítja. A sorozat egyébként az ausztrál változat amerikai átgondolása. A készítők azonban ugyanazok (Jason Gann és Adam Zwar), szóval jó kezekben van az amerikai változat.

 Az első rész után úgy érzem jó ez a sorozat. Mondjuk nem egy tipikus szitkom és nem is a szokásos elemek jelennek meg benne, de talán pont ezért jó. Az első részben egyébként olyan poén nem volt, amin felnevettem, de mosolyogtató részek voltak és valamiért érdekel.

Értékelés: Nem tudom pontos hol, de valahol már írtam, hogy egy szitkomnak számomra hoznia kell valami újat. Belátom ez nem könnyű, de nem elég manapság egy olyan sorozat, amely hasonlít a Jóbarátokra, az Egy rém rendes családra vagy a Házi Barkácsra. Ez csak három példa a tipikus szitkomokra, amikkel megpróbálkoznak szinte minden évben és kevés jön be belőle az embereknek. Újdonságnak, valami ötletességnek kell bennük lennie ahhoz, hogy az jó legyen. Az idei szezon például hozott egy Veep-et. Politikai sziktom sok van, mint például a Yes, minister, de a Veep pont tudott újdonságot. Igaz, hogy az angol, The Thick of It-nek az amerikai változata, de a készítő ugyanaz, szóval nincs nagy különbség. De vehetjük még ide a New Girl-t is, ami kicsit hasonlít a Jóbarátokra, de csak kicsit, és a hasonlóságokat is bele kell magyarázni, mert elsőre nem tűnik fel. Mellesleg szerintem a New Girl humorilag jobb, mint a Jóbarátok. A Wilfred is talált újat, amit eddig senki sem próbált ki a televízióban. Igaz, hogy kicsit elrugaszkodott a témája, de valamiért bejön az embereknek. A kezdés jó volt, de megvárom mi bontakozik ki bennem.

7/10

The X Factor UK - a második rész

 Biztos volt már ennél jobb évada is az eredeti műsornak, de hogy eddig unalmas, az biztos. Visszaemlékezve az első részre, csak a kiborulás és a díszletbontás volt az, ami megmaradt bennem és egy jó énekes. A második részt is megnéztem és esett a színvonal. Amennyire hatásos volt az első rész, olyannyira volt semmilyen a második válogatás. Az eddigi magyar évadok jobbak ennél a kilencedik angol X Factor-nál.

xfactor.png

 Eleve az a legnagyobb gondom, hogy csak egy órás a műsor. Ez nagyon rövid, főleg ha azt nézzük, hogy összesen hat teljes produkciót adtak le a műsor második részében. Hatot. Ebből egy volt olyan, ami tényleg jó volt, tetszett nekem. A többi közepes volt, vagy rossz. Ezen felül csak másodperces bevágásokat mutattak a többi versenyzőkről, illetve a tömegről képeket. Arról nem is beszélve, hogy sok helyen vették fel a válogatókat és ezeket össze-vissza vagdossák be egy-egy válogatóba. Mel B az első rész vendégmentora volt, de ebben a részben is feltűnt.

xfactor2.png

 Ha ezt nézzük, a magyar sokkal egységesebb. A mentorok a válogatás napjain ugyanolyan ruhákban vannak. Mondhatni ugyanazt a ruhát viselik minden válogatáson, persze csak ugyanúgy néznek ki és a ruhák is márkát és fazont tekintve ugyanazonok csak. Így szabadon lehet és feltűnés nélkül összeállítani a jelentkezőket a három vagy négy adásból álló válogató szakaszra. Annyit vehetünk csak észre, hogy bejön egy jelentkező ezer alatti sorszámmal, a következő pedig már háromezer fölötti számmal rendelkezik. Ebből lehet észrevenni, hogy összevágják a jelentkezőket, viszont ez nekünk nem így tűnik. Ez mindenképpen jó pont a magyar verziónak.

 Az angol verzió egyik negatívuma a magyarhoz képest, hogy nem adnak le a versenyzőkből félperces vágásokat. A magyarban van, hogy valakit csak húsz másodpercig látunk, de látunk és hallunk. Persze a magyar másfél óra hosszú.

 A második rész azon felűl, hogy kicsit unalmas volt nem is nagyon hozott jó énekeseket és olyanokat, akiken nevetni lehetett volna. Voltak furcsa fazonok, de őket én inkább kínosnak éreztem. Egy énekest tudnék kiemelni, aki kicsit Lena Meyer-Landrut-hoz és Lily Allen-hez hasonlító stílust hozott.

 Igazából ennyit tudok írni a második részről. Nagyon nem volt benne semmi. Lehet, hogy Simon Cowell hiánya miatt, de unalmas lett a műsor a számomra. Maradok és nézem, lehet, hogy a válogatók után jó lesz.

Értékelés: Voltak elvárásaim, hiszen mégis csak az eredeti műsorról van szó. De az az érzésem, hogy nem is vannak azon, hogy hozzanak valami újat. Többet szórakoztam és jobb is volt a Csillag Születik negyedik évadának első válogatója, mint a brit X Factor első válogatója. Ez nem szerencsés összehasonlítás az angol tehetségkutató számára.

6/10

DTK Show - csajos műsor erőltetett tapsolással

 Az erőltetett, előre felvett alánevetésnél, amellyel megpróbálják a nem vicces jeleneteket viccesebbé tenni csak az erőltetett, kényszerített tapsolás a rosszabb. Számomra élvezhetetlen mind a stand-up, mind bármilyen show, ha egy beszélgetés vagy monológ, ami nem hosszabb, mint 5-10 perc, számtalanszor megszakad csak azért mert szinte kötelező tapsolni akkor, amikor kiejtik az Olimpiai bajnok szópárt vagy bármilyen olyan kifejezést, ami "megkívánja" a tapsot. De ne menjünk el amellett, hogy elkezdőtött a DTK Show második évada.

 A műsor előző évadát akkor néztem, amikor belekapcsoltam. És a látott részek nem voltak rosszak, sőt, néha egészen jó beszélgetések voltak, érdekesek és jó poénok. A második évad első része a nőkről szólt. Női sportolókról, igazi nőkről, akik a család mellett karriert is építettek, valamint az olyan nőkről, mint például Tóth Gabi, akinek az egész élete szinte a bulvárlapok oldalain szerepel.

dtk3.PNG

 Az első rész első pár perce arról szólt, hogy D. Tóth Kriszta elmondott pár mondatot, majd a közönség tapsolt, számomra idegesítően, érzelem nélkül, csak tapsolt. Utána megint volt pár mondat és ismét taps. Ez ment egy kicsit sokáig. Azt elfelejtettem, hogy a kezdésben volt egy kis felvezető, amiben olyan mozgás-tánc volt, amikor a táncosok ruhája fekete, hogy beleolvadjanak a háttérbe, s csak a kezük, lábuk, karjuk és egyéb kellékeik világítanak, és ezzel adnak elő egy koreográfiát. Ez jó volt.

 Az első vendég Risztov Éva volt, akivel egy korrekt interjút csinált D. Tóth Kriszta. Nem voltak felesleges kérdése, gondolok itt a Milyen volt a vízben? Elfáradtál? típusúakra. Az interjú végén azonban kicsit erőltették Risztov Éva egyik nyilatkozatát, amiben azt mondta, hogy a legjobban anyukája rántott húsára vágyik. Születésnapja alkalmából kapott egy szelet rántott húst gyertyával a tetején és egy meghívást egy budapesti étterembe vacsorára, rántott húsra, ínyenc módon.

 A műsorban egy vendégcsalád is szerepelt, akik az Olimpia alatt kisgyermekükkel voltak Londonban és szurkoltak a magyaroknak. Róluk készült egy kép is, amikor magyar szorkulói mezben és kifestve ültek a közönség soraiban. Velük beszélgetett egy kicsit D. Tóth Kriszta.

dtk.PNG

 A következő vendégek, akik erősítik a női vonalat, Tordai Teri és lánya, Horváth Lili. Aranyos beszélgetés volt. Megtudhattunk vicces történeteket és családi élményeket. Annyi tényleg a műsor javára írható, hogy a beszélgetések jók, jól felépítettek és érdekesek. Ehhez a jó kérdések, jó kérdező és a jó vendég is kell.

 A követező nem épp a műsor előnyére váló mondat, az "Ovizsaru, filmtörténeti remekmű" és az utána következő idézet a filmből. Az ezt követő gyerek megnyílvánulások a férfi-nő kapcsolatról nekem jól megírt, és gyerekszínészekkel előadott pár percnek tűnt. A kiválasztott, tipizált gyerekek és a hozzájuk képzelt beszédmód és ülés pozíció még jobban rontott a műsoron. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogyan csinálják azt, hogy az egyik pillanatban magasba emelik a műsort és a következőben ugyanezzel a lendülettel el is rontják azt.

 Az újabb vendég Spitzer Gyöngyi, Soma mamagésa volt. Kedvelem őt, érdekes dolgokat szokott mondani, mégha nem is mindig fontos, jobban mondva nem mindig beszél olyan dologkról, amikről én hallani szeretnék. Ennél jobban most nem sikerül megfogalmaznom. A lényeg, hogy kicsit spiritulális dolgokról volt szó, afrodiziákumokról, és vágykeltő, energiát adó ételekről. Ismét megcsinálták azt, amit az előző évadban is, hogy belevonják a műsorba a közönséget és az a legnagyobb pozitívuma a műsornak, a közvetlenség. Most a Soma által készített ételeket osztották szét az első sorban ülő férfiaknak, persze vágykeltő ételeket.

dtk2.PNG

  • Nem fogják tudni elkülöníteni az étel hatását a jelenlétünktől.
  • Akkor menjünk kicsit hátrébb.

 A műsor legjobb pillanata, ami ezentúl minden részben benne lesz az az interpretative dance, magyarul interpretatív tánc (sokat fordítottam rajta). Annyit jelent, hogy a vendég kap egy fülhallgatót, amiben valami zaj, tengerzúgás szól. A színpadra pedig érkezik egy színész (Bródy Norbert), aki egy dalt próbál előadni a testével. Sajnos nem saját ötlet, hanem a BBC2-n látott műsor magyarítása, de akkor is jó ötlet és vicces. Itt egy videó az eredeti angol verzióból.

 Ez után felszálltak D. Tóth Krisztáék az új metrószerelvényre. Berendezték plüssállatokkal a vezetőfülkét és versenyt futottak a szerelvényen.

 Az utolsó vendég Tóth Gabi volt, akinek ismét új színű a haja. Ez a beszélgetés is jó volt. Látszik, hogy ennek a műsornak ez az erőssége, az apró humoros jelenetek is kifejezetten jók. Az erőltetett tapsolás azért a végére elfogyott, és ez pozitívum. Az angoloktól átvett interpretatív tánc nagyon jó ötlet. A Tóth Gabis interjúban azért előkerült a testvérével kialakult helyzet is. Érzelemmel teli beszélgetés volt. Tóth Gabi a végén pedig egy dallal zárta a második évad első részét.

Értékelés: Jobban tetszett, mint a szintén második évadát kezdő Fábry. Számomra érdekesebb vendégek, könnyedebb beszélgetések és humorosabb jelenetek voltak a DTK Show-ban. Kicsit bulvárosabb műsor ez, és pont ezért tetszik. Az első évad is jó volt, viszont, hogy hosszabb lett a második évad adásideje több idő jut egy-egy vendégre és ez kihat a beszélgetésekre is, a jó irányban. Az új elem, a tánc lett a kedvencem.

7/10

süti beállítások módosítása
Mobil