A CBS egyik, második évadnál járó krimisorozata, amiből már láttam részleteket, és tetszett is, de a szinkron valahogy túl letisztult volt. Nem a szinkronszínészek azok, akik miatt nem tetszett annyira a sorozat, inkább a háttérzajok olyannak tűntek, mintha nem is lettek volna. Ezért is néztem meg az első részt feliratosan és azt kell, mondjam hogy a sorozat egész jó, és az egyik főszereplő orgánuma is tetszik annyira, mint Benedict Cumberbatch-é.
A sorozatot Jonathan Nolan találta ki, aki testvére az egyik legjobb új rendezőnek, Christopher Nolan-nek. A sorozat producere pedig az a J.J. Abrams, aki a Lost, A rejtély és más remek sorozatok ötletadója. Szóval ennyiből már tetszenie kellene a sorozatnak, amihez jön még egy kis csavaros történetvezetés, jó színészek és jó karakterek.
Az alapötlet az, hogy egy volt katonát, aki elvesztette feleségét, felkarol egy milliárdos férfi, aki a terrortámadások után kifejlesztett egy olyan gépet, ami megfigyeli az Amerikai Egyesült Államokban élőket és kiszűri a gyanúsakat, a terroristákat. A gép viszont két listában gyűjti az adatokat, egyikre a lényegeseket, ezeket a kormányirodáknak küldi, a másik listába pedig a lényegtelen, úgymond hétköznapi megfigyeléseket gyűjti, melyeket mindig töröl. A milliárdos pedig felismeri, hogy ha a lényegtelen listáról kigyűjti a neveket, akkor a rajta szereplőkön tud segíteni, csak épp a listán levőkről csak a TB számukat másolhatja le, nehogy lebukjon. A csavar pedig az, hogy nem tudja, hogy az adott ember az áldozat vagy az elkövető-e?
Az egész ötletet tetszik, az epizodikussága sem zavar, szeretem az egy rész/nyomozás alapú sorozatokat, amikben van azért átívelő szál, ami az első rész alapján, itt a dráma, azaz a szereplők magánélete lesz.
A szereplők jól vannak megírva, mind a milliárdos, mind a volt katona tetszik. Nem erőltetett a gazdag karakter, hihető, hogy megváltozott, és nem önző ember, nem csak a pénz a fontos számára. A megtört főhős, aki elvesztette a feleségét pedig szintén hiteles, olyan Jack Bauer-szerű egyszemélyes rohamosztag.
Az első rész is csavaros volt, úgy tűnt, hogy a hölgy, akit követnek az áldozat, viszont a végén kiderült, hogy ő az egésznek a főszervezője. A visszapillantások a megtört főszereplő, John Reese életére a karakter megismertetésére jók voltak, csak túl pörgős és zsúfolt volt a pilot. Magát, a nyomozást, az ügyet nem tudták annyira kidolgozni a szereplők ismertetésével együtt, de így is jó volt. Az elején nem tetszett annyira, de az ügy kapcsán megtetszett és utána már jó volt a pilot.
A főszereplők között a milliárdost a Lost-ból ismert Michael Emerson, a Jack Bauer-szerű karaktert pedig Jim Caviezel alakítja. Jó választás mind a kettőjük. A rendezéssel sincs gondom, a vágóképek az utcai megfigyelőrendszerekről pedig tetszenek.
Értékelés: Az ötlet jó, a kivitelezés jó, és a színészek is. Egy jól megoldott feladatnak érzem a sorozat első részét. Sok mindent írtak az első rész történetébe, és nem is volt semmi problémám, csak egy hosszabb játékidejű kezdő rész jobban tetszett volna.
7/10
Flankerr 2013.03.01. 15:06:41
Ja, és felejtsd el a szinkront, ha tudod. Besenczi Árpáddal semmi bajom, de Emerson hangjaként szörnyű mellényúlás. A Lostban is az volt. Jim hangja elment, de eredetiben a mély dörmögése nagyon sokat hozzátesz a karakterhez. Nagyon.
Jasinka Ádám 2013.03.01. 17:08:42
A magyar szinkront én nagyon szeretem, sőt a Modern Családot (HBO, a Castle-t és A mentalistát csak szinkronnal nézem annyira tetszik, de A célszemély-nél valahogy nem tetszett ennyire a sorozat, mint eredeti orgánumokkal.
desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2013.03.01. 21:26:53
Aztán az évad második fel olyan hullámvasútra ültet, hogy mind a 10 ujjadat megnyalod majd utána, és a végén jön egy zseniális évadzáró.
Jasinka Ádám 2013.03.01. 22:16:38