Fontos előre leszögezni, hogy egy-két nap nézettségi eredményeiből nem lehet messzemenő következtetést levonni: ám az egyáltalán nem tekinthető elhanyagolhatónak, hogy az RTL Klub kedden este visszavette vezető pozícióját a reklámozóknak fontos fiatal korosztályban, méghozzá mostanában nem látott fölénnyel.
Sebestyén Balázs és Stohl András (fotó: RTL Klub és TV2)
Hétfőn este került sor az első összecsapásra A Fal és A Piramis között, de mivel a TV2-s vetélkedő majdnem félórával hosszabb az RTL Klubos műsoránál, így pontosan nem lehet összevetni az adások nézettségét, csak azt az időszakot, amikor párhuzamosan láthatóak.
Érdekes megfigyelni a két műsor görbéjét. Míg A Fal hétfőn a reklámszünet alatt picit visszaesett, addig kedden este fokozatosan nőtt. Ezzel együtt egyre több néző kapcsolt A Piramisra is. Ez elég meglepő, hiszen azt jelentheti, hogy a két műsor képes lehet egymás mellett is létezni, és nem a másik kárára növelik a nézettségüket.
Hétfőhöz képest nőtt A Fal és A Piramis adásaira fordított televízió-nézéssel töltött idő: előbbinél 15,5%-ról 16%-ra, utóbbinál 12,4%-ról 15,2%-ra. Bár javult a Barátok közt is a 18-49 év közötti nézők körében, A Piramis utolsó harmadával továbbra sem tudnak mit kezdeni a Mátyás király téren.
A kedd este legmeglepőbb eredményét azonban nem is A Fal és A Piramis összetűzése hozta, hanem az Áll az alku és az Éjjel-Nappal Budapest "mérkőzése". A budapesti fiatalokról szóló napi sorozat ugyanis a hétfői, mindösszesen 0,3%-os különbség után elhúzott a Gundel Takács Gábor vezette vetélkedőtől a reklámozóknak fontos korosztályban és több mint 5 százalékpontot javult a hétfői eredményeihez képest.
Az RTL Klub főműsoridős, nagy arányú győzelméhez hozzájárult az is, hogy elképesztően sokan figyelték a Válótársak utolsó előtti epizódját, amely csak este tíz óra után került képernyőre. A Fal és A Piramis párharcáról, arról hogy melyik műsor áll majd jobban a nézettségi versenyben, várhatóan a jövő hétre kapunk pontosabb képet.
Hétfő este: az első nap (kattintásra nagyobb lesz)
Kedd este: a második nap (kattintásra nagyobb lesz)
Share: A mutató százalékos formában mutatja, hogy az adott műsor adásideje alatt az összes televízió-nézéssel töltött időnek mekkora részét fordították a nézők a vizsgált műsorra.
Forrás: Nielsen Közönségmérés