Augusztus 28-án este hivatalosan is kezdetét vette a hazai tévés őszi szezon, és megtörtént végre az, amire hetek óta vártunk; a két, országosan fogható kereskedelmi adó, az RTL Klub és a TV2 összemérte erejét. Előbbi csupán egy újdonságot, míg utóbbi rögtön három új napi produkciót is csatasorba állított.
Az első nap eredményeiből messzemenő következtetést még nem szavad levonni, de az este grafikonjából remekül látszik, hogy míg az RTL Klub a híradása után fokozatosan növelte közönségarányát a reklámozóknak fontos korosztályban, addig a TV2 a Tények után, a Séfek séfe premierje alatt egyből zuhanni kezdett. A Survivor tarolt, és kétszer annyi fiatal felnőtt nézte a túlélőshow első részét, mint a gasztrotehetségkutatójét.
A Survivor után bár tovább emelkedett az RTL Klub közönségaránya, az olló is szűkülni kezdett és a TV2-re tíz év után visszatérő Áll az alku a premierjének végére bizony minimálisra dolgozta a különbséget a két tévécsatorna között. Sokan nosztalgiáztak együtt Gundel Takács Gáborral és a teljes lakosság körében fej-fej mellett haladt a műsor az Éjjel-Nappal Budapesttel (624 ezer - 682 ezer).
A teljes lakosság körében az RTL Klub képzeletbeli fejére a Barátok közt tette fel a koronát, míg a TV2-n a Drágám, add az életed! vadonatúj évada zárta a saját gyártások sorát. A celebpáros vetélkedő összesítésben az Áll az alku nézőinek felét tartotta meg, 18-49-ben pedig jobban teljesített, mint a Séfek séfe (115 ezer - 102 ezer).
Forrás: SorozatWiki
Fotó: TV2/Schumy Csaba