A Duna TV-nek már akkor jó nézettséget hozott ez az olasz sorozat, amikor még az M1 számított a köztévé főadójának. A március tizenötödikei átállás után viszont a Don Matteo lett az egyik legnézettebb, sőt, talán a legkedveltebb köztévés sorozat, ami hétköznap esténként bőven több mint háromszázezer nézőt volt képes a tévéképernyők elé ültetni. Miután pedig bejött a képbe A hegyi doktor - Újra rendel, ez az olasz-német páros lett a köztévé elmúlt pár évének egyik legsikeresebb duója.
A Don Matteo pedig igazán akkor lépett nagyot előre, amikor bemutatták belőle azt a kilencedik évadot, amit Olaszországban 2014-ben tűztek képernyőre, és melyet még egyik magyar tévécsatornán sem láthattak addig a nézők. A napi vetítés miatt azonban hamar leadták ezt a huszonhat epizódot és meg is látszik a sorozat hiánya a köztévé nézettségén. A Don Matteo ráadásul úgy tudott korrekt számokat hozni, hogy a két, kereskedelmi adós hírműsorral egy időben volt adásban.
A kilencedik évad fináléjának nézettsége a premierhez képest a teljes lakosságban 1,7%-ot, míg a célközönségnél 34%-ot csökkent, de ettől függetlenül nagyon jó átlagot hozott a sorozat és remek előfutára volt az utána levő A hegyi doktor - Újra rendel című sorozatnak. A Don Matteo felvezetése a Duna TV-s Híradó volt.
Teljes lakosság:
Átlag: 389 949 (12.83%)
Maximum: 427 314 (12.9%) (9x06)
Minimum: 332 200 (11.4%) (9x10)
Célközönség:
Átlag: 59 017 (6.14%)
Maximum: 79 567 (7.3%) (9x06)
Minimum: 42 084 (5%) (9x05)
Epizódnézettség:
9x01: 405 814 (13,2%), 18-49: 73 941 (7,4%)
9x02: 402 309 (13,1%), 18-49: 60 425 (6,3%)
9x03: 416 903 (13,0%), 18-49: 54 055 (5,4%)
9x04: 413 389 (12,9%), 18-49: 57 589 (5,7%)
9x05: 357 465 (12,6%), 18-49: 42 084 (5,0%)
9x06: 427 314 (12,9%), 18-49: 79 567 (7,3%)
9x07: 404 910 (13,2%), 18-49: 65 510 (6,5%)
9x08: 391 160 (13,1%), 18-49: 63 994 (6,7%)
9x09: 346 950 (12,1%), 18-49: 64 640 (6,8%)
9x10: 332 200 (11,4%), 18-49: 52 408 (5,9%)
9x11: 375 850 (12,8%), 18-49: 58 437 (6,4%)
9x12: 375 787 (12,7%), 18-49: 59 543 (6,4%)
9x13: 389 784 (13,1%), 18-49: 67 991 (6,9%)
9x14: 404 324 (12,1%), 18-49: 66 214 (5,9%)
9x15: 378 955 (13,4%), 18-49: 58 938 (6,7%)
9x16: 384 823 (11,1%), 18-49: 46 986 (4,3%)
9x17: 371 522 (12,1%), 18-49: 43 674 (4,5%)
9x18: 422 461 (13,1%), 18-49: 62 029 (5,7%)
9x19: 422 378 (13,2%), 18-49: 56 297 (5,6%)
9x20: 401 236 (14,6%), 18-49: 61 985 (7,6%)
9x21: 416 906 (13,8%), 18-49: 64 222 (6,8%)
9x22: 394 597 (12,8%), 18-49: 60 872 (6,3%)
9x23: 373 317 (12,3%), 18-49: 63 993 (6,6%)
9x24: 348 726 (12,2%), 18-49: 50 958 (5,8%)
9x25: 380 641 (13,5%), 18-49: 49 628 (6,1%)
9x26: 398 959 (13,3%), 18-49: 48 460 (5,1%)