Az ének iskolája - 2x01: A legjobb tehetségkutató?

2014. április 16. - Jasinka Ádám

 A TV2 zenés műsorait nem igazán kedvelem, és főként a tehetségkutatóikkal állok hadilábon, mert nekem se a Megasztár, se a The Voice nem jött be igazán. Az ének iskolájának első évadáról pedig egy-két jelenet után el is kapcsoltam, mert nekem túl harsány, túl nedéges és túl szirupos volt a körítés. A második évad első részébe azért néztem bele, mert érdekelt, hogy a két személyes kedvencem, Szulák Andrea és Hajós András mit csinál, illetve az egyik ajánló felkeltette a kíváncsiságomat.

AEI5.png

- Hogy döntsük el, hogy kinek a tanítványa lesz?
- Dobjuk fel a Sándort és amelyik felére esik.

 Az ének iskoláján nem tudom, mennyit változtattak, de nagyon bejött az, amit láttam és főként, ami hallottam. Az első évadot nem néztem, így csak más tehetségkutatókhoz tudom hasonlítani, s habár a téma, a jelentkezők életkora és a formátum is más, mint a felnőtteknek szóló műsorokban, szerintem sokkal élvezetesebb és szórakoztatóbb, mint bármelyik kieséses reality. A TV2 tényleg belenyúlt a jóban ezzel a tehetséggondozóval, mert ilyent még nem csinált más a magyar piacon, másrészt ilyen jó és kellemes kikapcsolódást is ritkán nyújt tehetségkutató. Persze, az énekelni nem tudókon is jól lehet szórakozni, de összességében most a jelentkezők énektudására gondoltam, mert ebben nagyon is erős Az ének iskolája.

AEI4.png

 A díszlet és a szokásos bemutatkozó kisfilmek hangulata szokható, nem is ez a lényeg. Persze volt egy-két momentum, ami zavart, vagy kínosan éreztem magam miatta, de ha ezt nem nézzük, akkor semmi problémám nem volt a műsorral. A zsűri remek, főként a kedvenceim, de Szandi és Király Viktor is jól illeszkedik ebbe a képbe, amit a formátum, vagy a TV2 elképzelt a műsorhoz. Az érdekes az, hogy a két hölgyet leszámítva a két férfi zsűritag más arcát hozza, mint amit én speciel megszoktam tőlük. Mondjuk azért Hajós András tud alkotni és nem hazudtolja meg önmagát, de Király Viktort nem ilyennek ismertem meg a versenyeken és a bulváron keresztül. A műsorvezető és osztályfőnök Friderikusz Sándor pedig otthonosan mozog ebben a témában, ő sem mindig azt hozza, amit tőle megszokhattunk és ez nem negatívum, de azért belecsempészi a tipikus viselkedési formáit a műsorba. De ez sem negatívum.

AEI2.png

 A versenyzők pedig megleptek. Nem térnék ki egyesével mindenkire, csak azokra, akik valamiért megtetszettek. Az egyikőjük, és talán az, aki szerintem meg is nyerhetné bármelyik másik tehetségkutatót is, Sztojka Vanessza. Zseniálisan énekel és amikor elkezdte a dalt nem is mondtam volna meg, hogy nem felnőttet hallgatok. De nagyon tetszett még Berki Artúr is, aki szerintem remekül énekelte el a Beatles dalt, valamint Varga Vivien is jó volt. A többi diákot is tudnám dicsérni, mivel mindegyikük jó volt valamiért, s főként azért, mert sokan be mertek választani magyar dalt.

AEI7.png

 Az ének iskolájára összességében azt tudnám mondani, hogy meglepett, szórakoztatott és ledöbbentett. Azért volt meglepetés, mert sokkal jobb és színvonalasabb, mint gondoltam. Azért szórakoztatott, mert a zsűri és a műsorvezető úgy tudnak sziporkázni, hogy nem veszik el a gyerekek elől a műsoridőt, és nem tolakodnak be a reflektorfénybe. Azért döbbentett le, mert a jelentkezők nagy része sokkal jobban énekelt és sokkal inkább nyert meg magának engem, mint nézőt és mint hallgatót, mint bármelyik másik tehetségkutató műsor legutóbbi szezonja. A TV2 saját gyártásai közül egyre többre mondom azt, hogy tetszik, ami ilyen színvonalat látva nem is meglepetés.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása