Mezei Kitty: Amit az életben nem tehetek meg, azt a szinkronban minden további nélkül

2017. április 02. - Jasinka Ádám

Mezei Kitty hangját kicsik és nagyok, sorozatok és filmek szerelmesei is egyaránt ismerik. Szinkronos munkásságából csak egy valamit kiemelni nagyon nehéz lenne, hiszen fiatal kora ellenére elképesztően sok olyan sorozatban szinkronizált, amelyek több évadon keresztül futottak nagy sikerrel idehaza. Jelenleg is látható munkái közül talán a legrégebbi az Agymenőkből Penny figurája, és talán ez most az egyik, ami kapcsán a legtöbben felismerik.

mezeikitty1.jpg

Bár az utóbbi időben a korábbiakhoz képest kevesebbet hallhattuk új sorozatban a hangját, az elmúlt pár hónapban egyre több helyen is találkozhattunk vele. Hallhatjuk a Rólunk szól című sorozat egyik főszereplőjeként és egy igazán eredeti, nagyon nem tipikus vígjátéksorozatban, a Gázos párosban is. A VIASAT6 műsorán hétköznap késő esténként látható Gázos páros szinkronforgatásán csíptük el Mezei Kittyt, aki elmesélte, miért élvezi olyannyira ezt a sorozatot, és beavatott minket pár kulisszatitokba is.

A Gázos páros szinkronforgatásáról írt beszámolót - benne további interjúkkal - erre a linkre kattintva találjátok.

Láttam, hogy az előbb intézted a számlázást. Mennyire macerás, hogy ezt nektek kell megcsinálni?

Szerencsére a legtöbb helyen már csak havonta egyszer kell számlát írni, így nem vészes. Ennek a szakmának szerintem a legnehezebb része az egyeztetés, a napok megszervezése.

Megérkezel a stúdióba, megcsinálod a munkát, majd mikor jössz ki és előveszed a telefonod, akkor azt látod, hogy tele van nem fogadott hívásokkal és üzenetekkel. Ezekre pedig mind válaszolni kell, miközben a következő helyre is oda kell időben érned. Utazás vagy vezetés közben pedig néha nagyon nehéz átlátni, hogy melyik nap mit fogsz csinálni, és mettől meddig érsz rá.

De pont ez ad szabadságot, nem? Hogy te állíthatod össze a munkanapjaidat.

Bizonyos szinten igen, de mivel viszonylag kevés az olyan sorozat, ami több hónapra is rendszeres munkát jelentene, ezért vannak olyan időszakok, amikor kevesebbet dolgozunk. Fél évvel ezelőtt például alig volt új sorozatom, tavaly pedig jó párszor előfordult, hogy egy-egy napra semmilyen munkám sem volt beírva.

Az elmúlt két-három hónapban viszont minden megváltozott. Bejött több új sorozat, és mondtam is magamban, hogy bár ez nem sok, de egy gyerek mellett most pont jó. Erre visszajött három vagy négy olyan sorozat is, amiből nem is tudom, mikor vettünk utoljára új részeket. Egyik pillanatról a másikra annyi munkám lett, hogy nem volt elég a notesz, egy A4-es lapra át kellett vezetnem azt, hogy mikor kihez megyek. Tíz-tizenöt éve volt ennyire tele a naptáram.

Az egyik napra például nyolc gyártásvezető volt beírva. Arra az egy napra majdnem mindenki diszponált valamilyen munkára. Sejtettem, hogy baj lesz belőle, ezért amennyire lehetett megpróbáltam elébe menni a dolgoknak. Körbetelefonáltam, hogy aki el tudna engem tenni más időpontra, az próbálja meg, mert nagyon gáz lesz. Így, hogy előre gondolkodtam, nem lett vészes.

mezeikitty3.jpg

Ez mit jelentett? Mettől meddig dolgoztál?

Így, hogy elébe mentem és átszerveztük, csak nyolctól ötig dolgoztam. Az azt megelőző napokon viszont volt, hogy este kilenckor végeztem, azaz reggeltől estig szinkronizáltam, illetve nem teljesen, mert voltam még a Viasatban is, felmondani a promókhoz a hangot.

Viszont most már kezd lecsengeni ez a roham. Ebből, a Gázos párosból pár hete volt az utolsó forgatási nap, és nemrég befejeztük a Rólunk szólt is. Meséltem is az ismerőseimnek, hogy most el vagyok havazva, ők pedig azt mondták, hogy meg kellett volna húznom egy határt és nem bevállalni több melót. Ez a szakma viszont nem erről szól.

Vagy nincs egy sorozatod sem, vagy pedig elvállalsz egy-egy újat, és az ellen nem tehetsz semmit, ha a múltból visszajönnek olyan munkák, amiket már el is felejtettél, olyan régen csináltad. A visszatérőkre pedig nem nagyon lehet nemet mondani, hiszen én voltam a szereplő a hangja, velem szokták meg. Mondtam az ismerőseimnek, hogy nem én bólintottam rá minden felkérésre, hanem most minden összejött.

Ez egy olyan szakma, hogy vagy dolgozol, de akkor reggeltől estig, vagy pedig csak hébe-hóba kapsz megkereséseket. Ez mondjuk a két véglet. De egyik se tart örökké.

Ki vagy mi dönti el, hogy egy nap melyik munkád lesz az első?

A gyártásvezetők. Ők egyeztetnek egymással.

És mi a jobb? Délelőtt vagy este dolgozni?

Teljesen változó. Persze mindig próbálom odatenni magam legyek bármilyen is fáradt. Reggel még nagyon korán van, este pedig, ha egész nap dolgozom, akkor nagyon fáradt vagyok és lehet, hogy amit mondjuk délben egy csettintésre megcsinálok, az este picit lassabban, nehezebben megy.

A legideálisabb az lenne, ha tíztől – mert akkorra ébred fel a hangom – délután négyig dolgozhatnék, mert akkor el tudnék menni a gyermekemért az óvodába. A nap közepén tudunk szerintem a legjobban teljesíteni, mert akkor már nem és még nem vagyunk fáradtak.

mezeikitty5.jpg

A családhoz, a gyermekedhez igazítod a munkát?

Minden gyártásvezetővel úgy indítok, hogy próbáljunk beleférni délelőtt kilenc óra és délután fél négy közé. Mert így el tudom vinni a gyereket az óvodába és érte is tudok menni. Mindig ebből az intervallumból indulunk. De amikor van egy napra tíz órányi munka, akkor persze ez máris felborul, és ahol kell, átszervezem a napot és szerencsére a mama el tud érte menni az oviba.

Hány éves a kicsi?

Négy.

Mennyit érzékel ebből az egészből?

Szerintem azért nem sokat, mert próbálom úgy intézni, hogy mindig a lehető legtöbbet legyek vele. Most, ezalatt a nagy roham alatt rengeteget segít a mama, és próbálom úgy időzíteni a dolgokat, hogy miután hazaért az oviból, fél-egy órán belül én is otthon legyek. Most volt, amikor néha azt éreztem, hogy kevesebbet vagyok vele, mint amennyit szeretnék, de tudom, hogy ez csak egy átmeneti időszak, és ahogy fogynak a munkát, egyre jobban lehet koordinálni őket.

Az egyik barátnőm irodában dolgozik, minden nap este hatig, és csak fél hét körül ér haza a gyerekéhez. Mindig arra gondolok, hogy én sokkal szabadabban tudom beosztani az időmet és ennek a szakmának tényleg ez az egyik legnagyobb előnye. Ami egyben viszont a hátránya is, hiszen amikor rád zuhan sok munka, akkor nem tudsz mit tenni, nem mondhatod este hatkor vagy hétkor, hogy ott a vége.

Megismeri a hangod?

Az a furcsa, hogy meg. Engem ismer fel és Markovics Tomit. Jött már velem szinkronstúdióba, látott is szinkronizálni, de nem tudom mennyire tudta ezeket a dolgokat összekapcsolni a kis agyában. Arra emlékszem, hogy egyszer egy végefőcím alatt felkapta a fejét és ezt mondta: „Anya. A Mezei Kitty az te vagy!” (nevet).

mezeikitty4.jpg(Kether Donohue, a Gázos páros c. sorozatban, magyar hangja Mezei Kitty)

Említetted korábban, hogy ez a munka, ez a szerep a Gázos párosban most az egyik kedvenced. Nem tűnik egy könnyű feladatnak.

Nehéz, de baromi jó, hogy ez a csaj valamilyen. Teljesen elmebeteg, ezt tegyük hozzá (nevet). Ha valamelyik ismerősömnek azt mondanám, hogy ez a kedvencem, és ő belenézne, akkor egyből azt mondaná, hogy én nem ilyen vagyok. De ez pont ezért jó. Amit az életben nem tehetek meg, azt a szinkronban minden további nélkül, és amíg ezt csinálom teljesen idióta lehetek (nevet).

Ahhoz képest, hogy sok mindent elhülyéskednek, mégis komoly dolgokról szól. Életszerű, a színészek nem topmodellek és semmiképp se nevezhető tipikusnak ez a sorozat.

Az első, amit megláttam ezen a csajon, hogy teljesen egyben van. Nem modell alkat, nem hajszálvékony, de nagyon szép az arca, és még női szemmel nézve is jó csajnak mondanám. Az sugárzik róla, hogy élvezi az életét, tisztában van a testi adottságaival, elfogadta magát és ezt nagyon jó látni. A mai világban, amikor mindenki azon stresszel, hogy hogyan néz ki, hány kiló, vajon le tud-e fogyni, van egy ilyen csaj, akiből árad a szépség. Fogadd el magad, és akkor azt sugárzod, hogy szép vagy. Nekem az nagyon tetszik ebben a lányban.

Mennyire nehéz őt szinkronizálni? Őrületesen játszik a hangjával.

Nyilván koncentrálni kell, de mivel élvezem, ezért nem érzem olyan nehéznek. Mindig vártam, hogy jöhessek ezt csinálni. Annak pedig külön örülök, hogy benne maradhattak ha nem is trágár, de olyan szavak, amik azért kellenek ebbe a sorozatba. Szókimondó, és ez hozzátartozik a stílusához, amitől még emberibb. Nekem is kicsúsznak néha csúnya szavak, ilyen az élet.

Mezei Kitty
Mezei Kitty pályája elején több előadásban is játszott, főként a tatabányai Jászai Mari Színházban. A nézők azonban elsősorban talán a televízióból és a mozifilmekből ismerhetik őt a hangjának köszönhetően. Ő szinkronizálta többek között a Csacska angyal, a Buffy, a vámpírok réme, a Chuck és A nevem: Earl főszereplőnőit, de vele hallhattuk a Katherine Heigl játszotta Izzie-t is A Grace klinikában. Manapság az Agymenők mellett az Egyesült Államok első női elnökének segít Az alelnökben, szinkronizál Papás-babás kalandban és egy német szerelmi történetnek is állandó szereplője.

A Gázos páros szinkronforgatásáról írt beszámolót - benne további interjúkkal - erre a linkre kattintva találjátok.

Fotó: Mezei Kitty, 20th Century Fox

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása