The Mentalist - a hatodik évad

2014. május 21. - Jasinka Ádám

 A mentalista hatodik szezonja talán a sorozat eddigi legösszetettebb és legkülönlegesebb évada volt. Nem csak szimpla nyomozásokat kaptunk a néha belengetett Red John-szál mellé, hanem egy remekül megkomponált lezárást a sorozatgyilkoshoz, Patrick Jane múltjához és talán magához az első öt évadhoz is. A sorozat, megkockáztatom, hogy régen se volt annyira jó, mint abban a tíz-tizenöt részben amiben elvarrták ezt a mozgatórugót jelentő történeti elemet.

vlcsnap-2014-05-20-15h19m48s81.png

 Persze, hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem voltam egy kicsit csalódott az után, hogy lelepleződött Red John, de utólag belegondolva, bárki lett volna Patrick Jane nemezise, szerintem senkivel nem lettem volna elégedett. Az út, ha úgy tetszik utazás a hullámvasúton pedig sokkal többet ért, mint Red John kiléte, mivel olyan minőségi szintet hoztak a készítők amivel elérték, hogy heti nézős legyen újra A mentalista.

 A sorozat történetében, hangulatában és a szereplők viselkedésében is fordulatot hozott ez, s jól döntöttek az írók, hogy felfrissítették az egészet és nem csak új köntöst, új díszletet, de új szereplőket is behoztak a kicsit megfáradt és megkopott CBI-os vonal helyére. Igaz, elsőre nem örültem túlságosan annak, hogy az FBI-hoz kerül át a fókusz és némelyik karakter sem volt annyira szimpatikus, de az évad végére egész megkedveltem ezt az új csapatot.

vlcsnap-2014-05-20-15h29m02s43.png

 A  szezont, ha elemezni kellene, akkor azt mondanám, hogy voltak hullámvölgyek és hullámhegyek is. Az évad eleje pazar volt és nem csak a sorozaton belül volt igazán irigylésre méltó színvonalú, s a finálét felvezető epizódok is jól sikerültek, de sajnos a hatodik évad közepe olyan részeket hozott, amik után nem tudtam elégedetten bólogatni. Szó se róla, nem voltak rosszak a heti ügyek, vagy az átívelő történetszál az ex-CBI-osokkal, de mégsem volt annyira meghökkentő ez utóbbi eset megoldása, mint vártam. Persze voltak érdekes húzások, meglepetések, de összességében mégis ez volt az évad legkevés tetsző történetszála.

vlcsnap-2014-05-20-15h37m06s20.png

 A zárás viszont egyértelműen elő volt készítve és a nyomozás helyett a magánélet és a dráma került a középpontba. Nem árulom el a poént azzal, ha leírom, hogy Patrick Jane és Teresa Lisbon kapcsolata lett az etap meghatározó eleme, s a finálét is erre hegyezték ki. Sok más sorozat esetében, főként a nyomozósoknál, ahol van egy meghatározó férfi és női szereplő, előhúzzák a szerelem kártyát. A mentalista esetében viszont a fináléig nem volt egyértelmű, hogy ez egy mindkét fél részéről igaz érzelem-e, vagy egy nagyon szoros, munkatársi kapcsolat csupán, amiben csak az egyik fél szerelmes igazán. A tovább mögött spoileresen folytatom.

 A legtöbb nyomozós sorozatban nem szeretem, ha ennyire az érzelmek és főként a szerelem kerül a középpontba és minden mást, jobban mondva a nyomozást is ennek rendelik alá. A mentalista esetében viszont más a helyzet, ugyanis a főszereplő párost nagyon kedvelem. Az évadzáró epizódban pedig lehet, hogy klisésnek tűnő szerelmi történetet kaptunk, de én roppant élveztem, mivel a sorozatban mindig jól bánnak az ilyen erős érzelmi töltettel rendelkező jelenetekkel. A szinte háttérzaj és háttérzene mentes képsorok drámaiak voltak és sírni ugyan nem sírtam, de eléggé szép volt az, amit Patrick Jane csinált.

vlcsnap-2014-05-20-15h51m08s252.png

 Persze, sokan biztos nem szerették volna, ha összejön Patrick és Lisbon, de szerintem nagyon is összeillenek és ahogyan előkészítették a finálét, drukkoltam is a főszereplőnek. Tudom, nem ez az első ilyen romantikus történet, de más a helyzet akkor, amikor kedvenc szereplőiddel történik valami ilyen felfokozott érzelmű esemény. Patrick, ami nem tudom mennyire köszönhető a színésznek és mennyire az íróknak, de egy elég szerethető figura, akit ha valaki megkedvel, akkor nagyon is együtt tud vele érzeni és ez a rész pont erre játszott rá. Ahogyan Lisbon-nál is, a sorozatban talán most volt először igazán nő és nem csak valakinek a társa.

vlcsnap-2014-05-20-15h52m20s182.png

 Az évadzáró mindamellett, hogy a ki nem mondott érzelmeket és a főszereplők kapcsolatát mutatta be humoros és tipikusan mentalistás volt. A nyomozás a finélában tényleg csak a váz volt, amire az írók felfestették ezt a szórakoztató epizódot, ami akár magának a sorozat zárásának is beillett volna. A minőséget, ha sikerül megtartani, akkor mindenképpen jó, hogy nem ez volt az utolsó rész, de szerintem nem panaszkodtam volna, jó, talán egy kicsit, ha tényleg ezzel koronázzák meg A mentalistát.

8/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása