Magyar nézettség: 14. hét - Hobbitok verekedtek Az ének iskolájában

2015. április 08. - Jasinka Ádám

 A TV2 az utóbbi hetek alacsony vagy közepesnél csak kicsit jobb nézettségi eredményei után ismét valami olyat tudott felmutatni, amire büszkék lehetnek. A képet azonban árnyalja az a tény, hogy míg a teljes lakosságban jól debütált a gyerekeket énekeltető tehetséggondozó műsor harmadik évada, addig a 18-49-es célközönségnél kikapott az ellene menő A hobbit című filmtrilógia első részétől. Törpök - gyerekek 1:1.

 Az ének iskolája mellett azonban csak a pénteki Éden Hotel, valamint a konstans jól teljesítő délutáni telenovellák azok, amiknek a nézettségét kiteheti a TV2 a vitrinbe, illetve nem lehet szó nélkül hagyni azt sem, hogy hosszú idő után ismét verni tudták a teljes lakosságban az Éjjel-nappal Budapest című RTL-es saját gyártást, ha csak egy főműsoridőben sikerült is. A főműsoridő, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről azonban az RTL Klub terepe és ők nem kérdeznek, könyörtelenek.

 A múlt héten is több nézettség szempontjából is érdekes dolog történt. Az egyik és talán legérdekesebb, hogy az RTL Klub heti, főműsoridős sorozatai valami bitang erős nézettséget hoztak nem csak a teljes lakosságban, de a célközönségnél is. Az utóbbiban pedig a Dr. Csont brillírozott, ugyanis a felvezetéséül szolgáló Barátok közt eredményeit minimális nézővesztés mellett tudta megtartani. Ez persze így leírva nem tűnik olyan nagy teljesítménynek, de ritkán látni mostanában heti sorozattól olyan számokat, hogy a közel félmilliós, 18-49-es felvezetését így megtartsa.

 Az RTL Klub napi és heti sorozatai ellen nem találtak bizonyítékot a Zsaruk és az Éden Hotel is eltaktikázta magát, sem a Barátok közt, sem pedig a nyomozós sorozatok és a Szulejmán ellen sincs esélye a nézettségért folytatott versenyben. A pénteki film ellenében viszont sikeres tudott lenni, persze érdekes lenne megnézni, hogy egy olyan adás, amiben nincs párválasztás, vajon ugyanilyen számokat hozna-e.

 A Duna TV a múltkori sporttal is felhúzott eredmények után most csökkent egy kicsit, de így is sokkal több embert vonz ez a főműsoridős kínálat, mint a korábbi M1-es. Az viszont már más kérdés, hogy ez sem elég arra, hogy a távolban levő két, országos lefedettségű kereskedelmi adót befogják, ugyanis a kábeladókkal is fel kell venniük a kesztyűt.

 A sorozatok között a teljes lakosságban a Szulejmán, míg a célközönségnél a Dr. Csont lett a legnézettebb. A részletes nézettséget a tovább mögött találjátok.

(Segítség: a műsor neve utáni szám a teljes lakosságra vonatkozik, ahogyan az utána levő, zárójeles százalék is, ami a közönségarány. A második adat a célközönségre, míg ahol elérhető volt ott a harmadik a 18-59-re vonatkozik.)

Hétfő:

TV2: Emlékezz, Reina!: 351 844 (16.6%), 18-49: 73 471 (11.4%)

RTL Klub: Dr. Tóth: 295 210 (10.8%), 18-49: 68 229 (8.2%)

TV2: A Macska: 588 288 (22%), 18-49: 131 346 (16.2%)

TV2: Fiorella: 608 758 (20.7%), 18-49: 137 226 (15.5%)

RTL Klub: Híradó: 867 174 (24.6%), 18-49: 224 392 (20.9%)
TV2: Tények: 854 698 (23.5%), 18-49: 214 236 (19.1%)

RTL Klub: Fókusz: 920 230 (23.3%), 18-49: 271 512 (21.8%)

RTL Klub: Éjjel-nappal Budapest: 910 738 (20.2%), 18-49: 389 518 (25.1%)
TV2: Jóban rosszban: 813 236 (18.2%), 18-49: 217 771 (14.5%)

TV2: Zsaruk: 552 194 (11.6%), 18-49: 148 311 (8.4%)

RTL Klub: Barátok közt 7347-7348.: 1 170 840 (24.3%), 18-49: 469 323 (26%)
Duna TV: Kékfény: 386 475 (8.2%), 18-49: nincs adat

RTL Klub: Dr. Csont 9x15: 850 461 (20.9%), 18-49: 426 914 (25.1%)
TV2: Éden Hotel 3x26: 498 494 (12.5%), 18-49: 195 770 (11.7%)

RTL Klub: Döglött akták 4x11 (ism.): 390 441 (17.4%), 18-49: 184 804 (17.3%)
TV2: Atomtámadás: 124 457 (6.3%), 18-49: 55 478 (5.8%)

RTL Klub: Magyarul Balóval: 203 471 (13.9%), 18-49: 113 470 (15%)

Kedd:

TV2: Emlékezz, Reina!: 346 193 (16.3%), 18-49: 71 181 (11.6%)
RTL Klub: A szerelem foglyai: 164 221 (7.3%), 18-49: 39 093 (6%)

TV2: A Macska: 611 269 (22.5%), 18-49: 118 085 (15.3%)
RTL Klub: Dr. Tóth: 309 816 (11%), 18-49: 64 542 (8%)

TV2: Fiorella: 615 462 (20.7%), 18-49: 137 409 (16%)

RTL Klub: Híradó: 932 853 (25.9%), 18-49: 258 395 (23.2%)
TV2: Fiorella: 865 539 (23.5%), 18-49: 258 888 (22.7%)

RTL Klub: Fókusz: 956 065 (24.3%), 18-49: 297 064 (24%)

RTL Klub: Éjjel-nappal Budapest: 849 733 (18.8%), 18-49: 365 726 (24.2%)
TV2: Jóban rosszban: 778 661 (17.4%), 18-49: 207 787 (14%)
Duna TV: Rex felügyelő 2x03: 389 580 (8.5%), 18-49: nincs adat
ATV: Egyenes beszéd: 329 786 (7.3%), 18-49: nincs adat

TV2: Zsaruk: 518 745 (10.9%), 18-49: 126 202 (7.4%)

RTL Klub: Barátok közt 7349-7350.: 1 173 414 (24.5%), 18-49: 462 246 (26.4%)
Duna TV: Önök kérték: 286 767 (6%), 18-49: nincs adat

RTL Klub: Castle 5x08: 753 992 (18.5%), 18-49: 332 983 (19.7%)
TV2: Éden Hotel 3x27: 494 819 (12.5%), 18-49: 198 882 (12%)

RTL Klub: XXI. század: 394 717 (15%), 18-49: 175 199 (14.7%)
TV2: Kasza!: 296 260 (12.1%), 18-49: 101 864 (9.1%)

RTL Klub: Magyarul Balóval: 281 164 (14.2%), 18-49: 111 576 (12.1%)

RTL Klub: Brandmánia: 171 809 (11.3%), 18-49: 79 682 (10.7%)
TV2: Hawaii Five-0 4x08: 124 620 (9%), 18-49: 43 249 (6.4%)

Szerda:

TV2: Emlékezz, Reina!: 388 790 (19.3%), 18-49: 81 264 (14.8%)
RTL Klub: A szerelem foglyai: 150 174 (7.2%), 18-49: 28 872 (5.1%)

TV2: A Macska: 663 261 (26.1%), 18-49: 154 159 (21.5%)
RTL Klub: Dr. Tóth: 252 895 (9.7%), 18-49: 67 000 (9%)

TV2: Fiorella: 622 981 (22.5%), 18-49: 152 934 (19%)

RTL Klub: Híradó: 829 715 (24.6%), 18-49: 201 527 (20.8%)
TV2: Tények: 828 664 (23.5%), 18-49: 230 354 (22.4%)

RTL Klub: Fókusz: 893 395 (23%), 18-49: 256 018 (21.8%)

TV2: Jóban rosszban: 837 949 (18.9%), 18-49: 217 464 (14.9%)
RTL Klub: Éjjel-nappal Budapest: 830 548 (18.5%), 18-49: 338 928 (22.6%)

Duna TV: Párizsi helyszínelők 6x05: 292 343 (6.4%), 18-49: nincs adat

TV2: Zsaruk: 639 875 (13.6%), 18-49: 163 000 (9.6%)
Cool TV: A mentalista 4x20: 280 689 (5.9%), 18-49: 152 986 (9%)

RTL Klub: Barátok közt 7351-7352.: 1 222 568 (25.8%), 18-49: 434 926 (25%)

RTL Klub: Szulejmán 117.: 884 046 (21.5%), 18-49: 327 215 (19%)
TV2: Éden Hotel 3x28: 531 880 (12.7%), 18-49: 210 780 (12.1%)
Cool TV: Dr. Csont 6x14: 299 544 (6.9%), 18-49: 159 809 (9%)

RTL Klub: Híradó: 480 748 (16%), 18-49: 178 327 (13.2%)
TV2: A konyha ördöge 1x06: 241 285 (8.9%), 18-49: 114 416 (9.2%)

RTL Klub: Házon kívül: 436 813 (18.6%), 18-49: 171 978 (15.5%)

RTL Klub: Magyarul Balóval: 257 068 (14.4%), 18-49: 90 090 (10.3%)
TV2: Lángoló Chicago 1x09 (ism.): 107 510 (7%), 18-49: 51 023 (6.8%)

Csütörtök:

TV2: Emlékezz, Reina!: 390 501 (17.4%), 18-49: 76 962 (10.5%)
RTL Klub: A szerelem foglyai: 156 899 (6.8%), 18-49: 43 460 (5.7%)

TV2: A Macska: 665 672 (24.9%), 18-49: 146 441 (17.6%)
RTL Klub: Dr. Tóth: 275 246 (10%), 18-49: 60 097 (7%)

TV2: Fiorella: 644 986 (22.3%), 18-49: 155 102 (17.4%)

RTL Klub: Híradó: 923 696 (26.3%), 18-49: 261 367 (22.9%)
TV2: Tények: 858 458 (23.9%), 18-49: 247 376 (21%)

Duna TV: Don Matteo 6x12: 340 693 (8.9%), 18-49: nincs adat

RTL Klub: Fókusz: 971 135 (25.5%), 18-49: 300 005 (23.3%)

RTL Klub: Éjjel-nappal Budapest: 895 390 (20.5%), 18-49: 389 445 (25.2%)
TV2: Jóban rosszban: 746 213 (17.4%), 18-49: 200 906 (13.4%)

TV2: Zsaruk: 567 350 (12.4%), 18-49: 123 965 (7.2%)

RTL Klub: Barátok közt 7353-7354.: 1 123 120 (24.4%), 18-49: 443 591 (24.9%)

RTL Klub: CSI: Miami helyszínelők 9x18: 751 529 (18.9%), 18-49: 320 684 (18.5%)
TV2: Éden Hotel 3x29: 596 208 (15.4%), 18-49: 229 780 (13.5%)

RTL Klub: Gyilkos elmék 7x06 (ism.): 295 768 (12%), 18-49: 122 045 (10.3%)
TV2: NCIS 12x08: 269 261 (10.5%), 18-49: 87 242 (7.1%)

TV2: Az indíték 1x13: 187 503 (12.7%), 18-49: 63 279 (8.5%)
RTL Klub: Magyarul Balóval: 152 955 (9.6%), 18-49: 75 999 (9.5%)

Péntek:

TV2: Emlékezz, Reina!: 325 643 (14.6%), 18-49: 64 799 (9.5%)
RTL Klub: A szerelem foglyai: 123 524 (5.5%), 18-49: 44 614 (6.5%)

TV2: A Macska: 574 456 (22.1%), 18-49: 106 239 (13.9%)
RTL Klub: Dr. Tóth: 280 513 (10.6%), 18-49: 71 595 (9.1%)

TV2: Fiorella: 561 653 (20%), 18-49: 101 532 (12.2%)

RTL Klub: Híradó: 862 321 (25.7%), 18-49: 212 029 (20.3%)
TV2: Tények: 786 403 (22.9%), 18-49: 195 209 (18.1%)

RTL Klub: Fókusz: 867 185 (23.9%), 18-49: 241 498 (20.9%)

RTL Klub: Éjjel-nappal Budapest: 781 761 (19.1%), 18-49: 320 495 (23.4%)
TV2: Jóban rosszban: 692 577 (17.2%), 18-49: 168 143 (12.6%)

TV2: Zsaruk: 545 593 (12.4%), 18-49: 125 617 (8.1%)
Cool TV: CSI: Miami helyszínelők 10x10: 284 034 (6.4%), 18-49: 117 389 (7.6%)

RTL Klub: Barátok közt 7355-7356.: 1 037 229 (23.2%), 18-49: 361 096 (22.3%)

TV2: Éden Hotel 3x30: 636 791 (16.3%), 18-49: 230 666 (14.4%)
RTL Klub: A sárkány csókja: 553 947 (15.8%), 18-49: 247 111 (16.5%)

TV2: Frizbi Hajdú Péterrel: 337 728 (11.7%), 18-49: 96 568 (7.4%)

RTL Klub: Híradó: 304 787 (13.6%), 18-49: 141 196 (13.3%)
TV2: Grimm 2x18 (ism.): 121 889 (7.3%), 18-49: 46 856 (5.7%)

Szombat:

TV2: Magas szőke férfi felemás cipőben: 269 629 (10.4%), 18-49: 74 090 (8.5%)
RTL Klub: Kutyák és macskák: 192 906 (7.4%), 18-49: 62 555 (7.2%)

RTL Klub: Híradó: 715 434 (21.2%), 18-49: 178 376 (16.1%)
TV2: Tények: 622 916 (18.2%), 18-49: 168 623 (14.9%)

Duna TV: SzerencseSzombat: 406 365 (11%), 18-49: nincs adat

RTL Klub: Fókusz Plusz: 676 197 (18.2%), 18-49: 173 936 (13.6%)

RTL Klub: A karate kölyök: 843 331 (19.8%), 18-49: 315 390 (20.5%)
TV2: Jurassic Park 3.: 465 813 (11.1%), 18-49: 228 087 (15.6%)

Duna TV: A világ legszebb története: 351 366 (8.5%), 18-49: nincs adat

TV2: Utódomra ütök: 354 225 (9%), 18-49: 185 586 (11.7%)

RTL Klub: Barátság extrákkal: 504 278 (16.4%), 18-49: 274 967 (20%)

TV2: Monty Phyton - Az élet értelme: 96 516 (4.7%), 18-49: 46 602 (4.7%)

Vasárnap:

TV2: Vuk: 279 778 (14.4%), 18-49: 120 482 (15.6%)

RTL Klub: Tulipános Fanfan: 402 973 (13.5%), 18-49: 112 988 (10.3%)
TV2: Éjszaka a múzeumban: 256 645 (8.6%), 18-49: 116 752 (10.7%)

RTL Klub: Híradó: 943 852 (25.5%), 18-49: 256 667 (20.7%)
TV2: Tények: 727 418 (19.6%), 18-49: 244 301 (19.7%)

TV2: Az ének iskolája 3x01: 1 201 196 (26.4%), 18-49: 315 735 (19.2%)
RTL Klub: A hobbit - Váratlan utazás: 838 456 (18.3%), 18-49: 431 364 (24.7%)

Duna TV: Magyarország, szeretlek!: 411 538 (8.7%), 18-49: nincs adat

TV2: Derül égből Polly: 620 375 (14%), 18-49: 245 335 (13.2%)

RTL Klub: Nem kellesz eléggé: 442 329 (16.1%), 18-49: 249 579 (19%)

TV2: A tolmács: 227 231 (10.8%), 18-49: 109 754 (10.3%)

A nézettségi adatok az RTL Klub Sajtóklubjától származnak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ördög Zoltán · http://testveriseg.wordpress.com 2015.04.08. 21:22:44

Már másodjára írsz a Duna TV sikeréről. Hogy többen nézik a régi m1-nél. Ám ez nem igaz. Kevesebben nézik!
Tegnap este például 18-49-ben 2,6%-ot hozott a Duna és csak a 8. helyen végzett. Más átlagos napokon is hasonló a szitu.

Jasinka Ádám 2015.04.08. 22:18:09

@Ördög Zoltán: A Duna TV-t összességében nem tudom, hányan nézik, teljes adatsort nem láttam hozzá, de az tény, hogy egyes főműsoridős sorozatokra, műsorokra többen kapcsolnak oda és többek is nézik meg azokat, mint korábban az M1-en vagy a főműsoridőben adott sorozatok jobb számokat hoznak.

A Duna TV nem fiatalos adó, az első adásheti műsortervnél le is írtam, ha jól emlékszem, hogy idősebb korosztálynak fog szólni, mint a hírtévé előtti M1, de ez nem is csoda a fiatalosra szabott Petőfi TV mellett. Az már más kérdés, hogy így is az idősebbek és fiatalabbak egy részét érik csak el. A Duna TV az idősebb korosztály tévéadója, nem a célközönség adatait kell nézni, persze a teljes lakosságban sem áll annyira jó helyen, de összességében azzal, hogy házon belül nincs konkurenciája sikerült javítani az eredményeken. A nézettség építését innen lehet elkezdeni.

desmondwallace · http://desmondwallace.wordpress.com/ 2015.04.09. 19:35:00

@Ördög Zoltán: 18-49-ben sehol sincsenek a kertévékhez képest, de teljes nézettségben azért rendre szállítanak egész jó számokat.

Ördög Zoltán · http://testveriseg.wordpress.com 2015.04.09. 21:29:21

@desmondwallace: @Jasinka Ádám: Elfogadom amit írtok, nem is vitatom. Csak egy kicsit túlzásnak tartom sikeres átállásról beszélni a Duna kapcsán. És ezt már máshol is olvastam.
Nekem nincsenek nézettségi adataim. Arra hagyatkozom amit a ti oldalaitokon vagy más médiumokban olvasok.
www.origo.hu/teve/20150407-2015-14-heti-nezettseg.html
Az Origo keddi cikke szerint a 14. héten teljes nézettségben 5,5%-ot hozott a Duna tévé. Ennél az m1-nek mindig több volt, a sport nélkül is. És a régi Dunának is volt 3-4 százaléka...
De elismerem hogy vannak sikeres műsorai. A Rex vagy a Don Matteo tényleg jól hoz. A saját gyártásnál meg mintha kisebb lenne a közönségarány, de lehet rosszul emlékszem.

Viszont a közvélekedéssel ellentétben a tematikus adóik sikeresek!
Az m1 simán hozza amit a hírcsatornák hozni szoktak. (Az ATV még nagyobb sikere inkább hazánk közállapotával magyarázható, sem mint nemzetközi trendnek.)
De sikeres az m2 és az m3 is. De az m4 is majd a Dunától veszi el a nézettebb sportműsorokat.

Én a közmédiánál is erősödő tematikus adókat és gyengülő általános csatorná(ka)t látok. Mint az a tévés piacon amúgy megszokott.

Ördög Zoltán · http://testveriseg.wordpress.com 2015.04.09. 21:29:21

@desmondwallace: @Jasinka Ádám: Elfogadom amit írtok, nem is vitatom. Csak egy kicsit túlzásnak tartom sikeres átállásról beszélni a Duna kapcsán. És ezt már máshol is olvastam.
Nekem nincsenek nézettségi adataim. Arra hagyatkozom amit a ti oldalaitokon vagy más médiumokban olvasok.
www.origo.hu/teve/20150407-2015-14-heti-nezettseg.html
Az Origo keddi cikke szerint a 14. héten teljes nézettségben 5,5%-ot hozott a Duna tévé. Ennél az m1-nek mindig több volt, a sport nélkül is. És a régi Dunának is volt 3-4 százaléka...
De elismerem hogy vannak sikeres műsorai. A Rex vagy a Don Matteo tényleg jól hoz. A saját gyártásnál meg mintha kisebb lenne a közönségarány, de lehet rosszul emlékszem.

Viszont a közvélekedéssel ellentétben a tematikus adóik sikeresek!
Az m1 simán hozza amit a hírcsatornák hozni szoktak. (Az ATV még nagyobb sikere inkább hazánk közállapotával magyarázható, sem mint nemzetközi trendnek.)
De sikeres az m2 és az m3 is. De az m4 is majd a Dunától veszi el a nézettebb sportműsorokat.

Én a közmédiánál is erősödő tematikus adókat és gyengülő általános csatorná(ka)t látok. Mint az a tévés piacon amúgy megszokott.

Ördög Zoltán · http://testveriseg.wordpress.com 2015.04.09. 21:35:49

Bocsi a duplázásért. Szándékosan nem tudtam volna elkövetni. :D
(Ezt és az egyiket nyugodtan törölheted.)

Jasinka Ádám 2015.04.09. 22:17:51

@Ördög Zoltán: Abban igazad van, hogy a Duna TV nem úgy lett sikeres, hogy hopp, megkedvelték az emberek, hanem akik az M1-et nézték, azoknak egy része odakapcsolt, akik pedig a Duna TV-t nézték eddig, azoknak egy jelentős része pedig maradt.

A Duna TV kétségtelen, hogy profitált az új műsorrendből és szerintem abban a korosztályban, amibe pozicionálták hozza is, amit kell, de magában nem is tudna és nem is feladata a két országos lefedettségű kereskedelmi adóval harcolni a nézettségért. A Duna TV nem a 18-49-cet célozza, a Petőfi TV talán, de szerintem náluk inkább a 18-34 a korcsoport és a fővárosiak, szóval próbálják a köztévénél a legszélesebb nézői tömeget elérni úgy, hogy nem akarnak szerintem közvetlenül konkurálni az RTL Klub-bal és a TV2-vel.
süti beállítások módosítása