A 2012/13-as szezon több szempontból is érdekes évad volt. A csatornáknak sikerült egyrészről jó sorozatokat is berendelniük, voltak viszonylag frissnek ható műfajok és lejárt lemezek között újítani tudó szériák is. Voltak olyan csatornák, mint az NBC, ahol az összes új vígjáték sorozatot elkaszálták és igazán nem sok sorozatnak adtak második évadot. A FOX háza táján a The Mindy Project és a The Following, az ABC-nél a The Neighbors és a Nashville, a CBS-nél az Elementary, az NBC-nél a Revolution és a Chicago Fire, míg a The CW-nél az Arrow, a Beauty and the Beast, a The Carrie Diaries lett berendelve a második évadra. Ha a sorozatokat nézzük és a reality vagy egyéb műsorokat nem, akkor huszonkét sorozatot kaszáltak el, ezen felül kettő sorozatot nem, kettő pedig nyáron mutatnak be.
A nézettségi verseny, ami nem csak a sorozatokat, de a csatornák reklámbevételeit is meghatározza, ahogyan a sorozatok népszerűsége és kritikai fogadtatása, presztízs kérdés. A FOX azonban ebben a szezon nem csak a teljes lakosságban, hanem a célközönségben sem tudott első lenni.
A teljes lakosságban a CBS lett a legnézettebb csatorna a tavalyi számain 1%-ot javítva. A mögötte levő csatornák a The CW kivételével mind csökkentek, de a legfeltűnőbb, hogy a FOX 22%-os csökkenést könyvelhet el. A célközönségnél mindegyik csatorna nézettsége csökkent, de a legtöbb nézőt itt is a FOX vesztette, szintén 22%-os csökkenést magáénak tudva. A 18-34 éves korosztályt vizsgálva viszont a FOX kerül ki győztesen. Ugyan 19%-os csökkenést ért el itt is, de három tizedet vert a második CBS-re.
A csatornák nézettsége mutatja azt is, hogy egyes korosztályokban mennyire népszerűek, a műsoraik mennyire tudják megfogni a nézőket. Ezt a nézők életkorának mediánjával mérik, ami helyi középértéket jelent, azaz a nézők életkorát növekvő sorrendbe állítva a középsőt tekintik mediánnak, persze páros számú számsor esetén. A legelső helyen a CBS áll 56,2-es értékkel, ami mutatja, hogy az idős korosztály körében is népszerű a csatorna. De mindegyik adó növelte a mediánját a tavalyi szezonhoz képest.
És, hogy konkrét sorozatokról is írja: minden sorozatnál a legnézettebb adás kerül a listára. A teljes lakosságban az első helyen az NCIS áll 21,344M-ós nézőszámmal, így ez a sorozat lett a 2012/13-as szezon legnézettebb országos drámája. A komédiák között a szintén CBS-es The Big Bang Theory lett az első, összesítésben a harmadik helyet elérve 18,680M-ós nézettséggel. A legnézettebb reality az American Idol lett 15,040M-val, míg a legnézettebb újonc dráma az Elementary 12,652M-val, a legnézettebb újonc szitkom a Malibu Country 7,011M-val lett.
A célközönségben az első az NBC-s Sunday Night Football lett 7.9-es demóval. A legnézettebb dráma a FOX-os The Following 4.3-del, a legnézettebb szitkom a The Big Bang Theory 6.2-del. A reality műsorok között a The Voice 5.2-es demót tudott. Az új dráma sorozatok között a The Following, míg a vígjátékok között a How to Live with Your Parents 2.4-es demóval lett az első. A nem új dráma sorozatok közül a Grey’s Anatomy 4.1-del lett első.
Az országos sorozatok nézettségi listáját itt olvashatjátok.