Showder Klub – 11x03 (2. rész)

2013. április 23. - Jasinka Ádám

 (Az aktuális epizódról két kritikát is olvashattok, melyek közül ez a második. Az elsőt itt olvashatod el.)

 Az előző két rész után rossz szájízzel fogtam neki az írásnak és csalódott is voltam. Azt kell, mondjam, ennél többet vártam azoktól, akik ezt a műsort már öt éve csinálják. Az új évad minőségéről, inkább arról, hogy nekem mennyire tetszett elmond mindent az, hogy egy ember produkciója tetszett csak.

vlcsnap-2013-04-23-13h50m33s193.png

  • Aranyosi?
  • Nem.
  • De.

 A Showder Klub szinte mintaszerűen közepesen kezdi az évadait. Elgondolkoztam, hogy vajon szándékos-e ez, vagy véletlenül nem sikerül jól összeválogatni a fellépőket? Nem, az a stáb, amelyik összerak egy korrekt harmadik részt nem ronthatja el ennyire az első kettőt. Talán nem akarták egyből a nagyágyúkat bevetni, mert utána akaratlanul is esne a minőség. De nem veszélyes ez? A néző lát két gyenge részt és utána lehet, be sem próbálja, az amúgy jó harmadik részt. Érdekes.

vlcsnap-2013-04-23-13h52m39s193.png

  • Ki lehet erősebb? Dart Vader vagy Voldemort?
  • Hülye vagy? Voldemort az egy kitalált személy.

 Viszont, a harmadik rész jó volt, mondhatom végre, már az ajánló is bizakodásra adott okot, mikor Kőhalmi Zoltánt láttam benne. A fellépők között pedig régi motorosok szerepeltek. A műsorvezető Aranyosi Péter volt, a fellépők rendre Dombóvári István, Kőhalmi Zoltán és Hajdú Balázs. Ez az epizód magasan verte az első kettőt, úgy hogy legyen ez az évadkezdés, szerintem.

vlcsnap-2013-04-23-13h51m13s92.png

  • Az én kutyám kétszáz kilométerről hozza vissza a botot. Vonattal. Ő vezeti.

 A műsorvezetőtől, Aranyosi Pétertől vártam a szokásos és indokolatlan magas hangokat, az ökör történeteket és a Star Wars-t. Ezt kisebb dózisokban de megkaptuk és élvezetes volt hallgatni és nézni is őt. A két rohamosztagos jelmezbe öltözött ember pedig jó kis gag volt, főleg amikor harmadszor sétáltak el a háttérben, idézzem, „inspekciót” tartva.

 Az első fellépő Dombóvári István volt, aki most nem tetszett. Ritkán jön be nekem az altesti humor, a naturalista humor. Egy-két jó poéntól eltekintve nem tetszett annyira sosem az ő humora. Valahogy erőltetettnek érzem ezt a bántó, zrikálós, beszólogatós stílust. A spermabankos történet után a pár poén jobban tetszett, mint az, amire kihegyezte a fellépését.

 A második fellépőként és azt hiszem az első három rész legjobbjaként, Kőhalmi Zoltán lépett a színpadra. Jó kis szemelvényeket hallhattunk az életéből. Igaz, hogy nehezen indult be és az elején kínos volt, de utána hangosan nevettem annyira jó volt látni és hallani egyszerre. Élvezetesen mesél és ez a fontos, mesél. Nem foglalkozik annyira a közélettel, inkább a saját élményeit meséli el. Ezek miatt szeretem őt és Badár Sándort is. Nem szoktak a celebekkel, politikusokkal foglalkozni, egyszerűen történeteket mesélnek, s teszik ezt olyan jól, hogy az ember szinte látja, ahogy megtörténnek a dolgok, s ezen tud önfeledten nevetni.

 Nem mondom, hogy nem szeretem mikor a közéleti szereplőkből lesz a humor tárgya, de annak is tudni kell a módját, ami szerintem a paródia. A paródiát nem humoristák csinálják, hanem parodisták. Ez a kettő nagyon kevés esetben működik egyszerre egy embernél. Például Beliczai Balázs szerintem, aki mind a kettő szerepben jó és meg is mutatta, hogy milyen szinten űzi ezt a szakmát.

 A harmadik rész utolsó fellépője Hajdu Balázs volt, akit eddig nem tudtam hova tenni. Tetszik is, meg nem is. Most viszont nem tetszett, nem tekertem át, de nem volt humoros. Nem tudom, hogy min mosolygott végig, de látszólag saját hatása alá került. Az ő előadásában nem tetszett, ami nálam csak kevés embertől szimpatikus, az az alkoholizmussal kapcsolatos poén. Badár Sándor is szokott beszélni arról, hogy mennyit és milyen formában iszik, de ő nem ezt teszi a történet velejévé, nem ettől lesz humoros az, amit ő csinál.

Értékelés: Ez az epizód már idézte azt a humort, amit a Showder Klub tudott és szerintem még mindig tud, csak egyszerűen felhígult a szakma az újak miatt. A kedvenceim és a régiek tudják azt a szintet, amivel megszerettették magukat és ezért kellene csak őket szerepeltetni. Ezt a részt látva bizakodó vagyok, hogy megvan újra az a helyes irány, aminek a végén a minőségi és szórakoztató humor áll.

7/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása