Rejtélyes, vallásos, nácis, misztikus. Ezek a jelzők jutottak eszembe erről a sorozatról, amit ha hasonlítanom kellene, akkor azt mondanám, Az elveszett ereklyék fosztogatóinak történelmi vonala, vallásos átitata és rejtélyes tárgyai keverednek egy kis nyomozással, és átívelő történetszállal.
Az első részt a csatorna feltöltötte az internetre, hivatalos televíziós premier még nem volt. Az újonc sorozatok bemutatásakor, amikoris képeket és videókat mutatnak a csatornák új műsoraikról, a Zero Hour volt az, ami legkevésbé érdekelt. És mennyire tévedtem, mennyire, hiszen az ABC csatorna a televíziós szezonban olyan sorozatokat ad, mint a szintén kedvenc 666 Park Avenue, a Scandal és most a Zero Hour.
A szereposztást sem vették félvállról, a főszerepet Anthony Edwards, a Vészhelyzet Greene doktora kapta, de szerepel a sorozatban még a svéd A tetovált lány Mikael Blomvist-ja Michael Nyqvist is, aki a sorozat gonosz szerepét kapta.
Az első rész az egyik legjobb pilot epizód volt az új szezonban. Jól felépített története van, bár egy kicsit gyorsnak éreztem az egész elrendezését. Gondolok itt arra, hogy az első részben megismertették a nézőt azzal a történettel, amivel a sorozat foglalkozni fog, és kaptunk drámát is és szereplők közötti konfliktust. Csak most, az írás közben érzem, hogy sűrű volt az első rész, viszont jól írták meg a készítők, mert unatkozni nem lehetett a pergő események alatt, és kapkodni sem kellett a fejünket a sűrűség miatt.
Két idősíkon zajlanak az események, az első a második világháború alatt, a második pedig a jelenben. A második világháborús idők alatt zajló események az érdekesebbek. Kapunk ízelítőt a nácik emberkísérleteiből és lelkiismeret nélküli pusztításaikról, hiszen a templomba is betörnek és szétlőnek minden berendezést, minden ablakot. De ne szaladjunk ennyire előre.
A történet az, hogy az egyház egy csoportja, a rózsakeresztesek úgy döntenek, hogy itt az idő tizenkét új apostol kijelölésének, akik meg tudják védeni, mind azt a titkok, amit maga a pápa sem tud, és mind a világot a náciktól. Az új apostolok mind külön titkot fognak őrizni, s ennek érdekében mindegyikük kap egy órát, amit külön órásmesterek készítenek el. A titok pedig egy olyan dolog, amit a templom alatt rejtettek el, és most, fel kell hozni, hogy a nácik ne találják meg.
Két férfi bemegy egy kórházba, ahol az egyikük mutatni szeretne valamit a másiknak, megmutatni, mi az, amit a nácik csinálnak. De észreveszik őket, menekülnek, de az egyikük elejeti a keresztjét, a nácik pedig a templomhoz mennek. A rózsakeresztesek ekkor döntenek, hogy a titkot fel kell hozni és ell kell vinni a nácik elől. A nácik azonban betörnek a templomba és lövöldözni kezdenek, de a dolgot, amiről nem derült ki, hogy mi, egy náci ember, aki segít a társaságnak elviszi a dolgot egy teherautón.
A következő jelenet pedig a jelenben játszódik. A főszereplőt látjuk, ahogy feleségével sétál a piacon. A férj főszerkesztő a Szkeptikusok lapjánál, a feleség pedig órajavító üzletet vezet, régi óra darabokat újít fel és ad el. A főszereplőnek azonban el kell mennie dolgozni, és a piacon hagyja nézelődni feleségét, aki egy férfinél meglátja azt az órát, ami az egyik új apostolnak készült.
A főszereplő feleségét elrabolja egy zsoldos, aki szeretné megszerezni az apostolok óráit. A főszereplőhöz érkezik két FBI-os, aki a felesége és a zsoldos miatt nyomoznak. Érdekes ez a történetrész is, hiszen nem jön ki jól a főszereplő az FBI ügynöknővel, nem mondja el neki azt sem, hogy a zsoldos felhívta őt, és az órát akarja a feleségéért cserébe.
Az óra azért fontos, mert az apostolok titkai benne vannak az óra szerkezetében. Abban az órában, amit a felesége vett meg volt egy gyémánt darab, benne pedig egy térkép. Ugyanis mikor fény esik a gyémántra akkor látszik a térkép. A térképen jelölt hely az Északi sarkon van, de hogy mi az és mi lehet ott, nem tudják. Viszont fontos, a zsoldosnak főleg, hiszen a gyémántot a főszereplőtől megőrzésre kapott papot megtámadja és elveszi tőle.
A főszereplő úgy dönt, hogy maga intézi a dolgokat, nem kell rendőrség, elutazik az északi sarkra. A lapnál két segítője van, akik a nyomozásban is segítenek neki. A főszereplő a reptéren van, amikor megjelennek az FBI ügynökök és kérdőre vonják. Az FBI ügynöknőtől családi történetet kapunk, a férjéről, aki egy lezuhant repülőgépen volt, aminek a balesetéhez köze volt a zsoldosnak. Ezért követi, nyomoz utána, és most a főszereplővel tart az Északi sarkra.
Kanadán keresztül jutnak el a térképen jelölt helyhez, ahová a zsoldos is tart. Azon a helyen, amit a térkép jelölt, egy náci tengeralattjáró van, aminek a legénysége megfagyott. A részben, mikor a főszereplőt felhívta a zsoldos, hogy kövesse az utasításait, különben a feleségét megöli, a zsoldos olyanokat mondott neki, hogy "élt már egyszer". Semmi értelme nem volt ezeknek, a látszatra csak egymás után mondott szavaknak, a tengeralattjárón viszont a főszereplő meglátta saját magát.
A főszereplő segítői az irodában nyomoznak és kiderítik, hogy ki készítette azt az órát. Németországba utaznak, hogy beszéljenek a férfival, aki pedig elmeséli nekik az egész történetet. A férfi hangja tetszik, rejtélyessé, érdekessé teszi a történetet. És az ő monológja közben tudjuk meg, miközben látjuk a második világháborús időkben játszódó történeteket a templomban, hogy az a náci ember, aki segített a rózsakereszteseknek a főszereplő volt.
A rész vége érdekesre és izgalmasra sikerült, hiszen látjuk, ahogy kirohan a tengeralattjáról a főszereplő, miután meglátta saját magát, majd a jeges, havas földre térdel. Egy másik jelenetben pedig a zsoldost látjuk, ahogy autóval jön a tengeralattjáró felé, az ülésen mellette két fegyver.
Értékelés: Az ötlet, a történet tetszik, izgalmas, rejtélyes. Kérdéseket adnak a nézőnek, amiket meg is válaszolnak. Úgy szokták mondani, hogy van potenciál a sorozatban, van honnan elindulni, és csak a készítőkön múlik, hogy egy epizódikus, az órákra vadászó sorozatot, vagy egy átívelő cselekményszálas történetű sorozatot készítenek. Mindkettő jó lehet, a színészeken ez nem múlik, ismeretlenek nekem, pedig epizódszereplők voltak már olyan sorozatokban, amiket nézek, viszont a színészi játék jó. Az tetszik a sorozatban, hogy történelmi jelenetek is vannak benne, gondolok itt a második világháborús jelenetekre, és nem a háborút, hanem a háttéreseményeket mutatja be, azokat, amikről a tankönyvek se beszélnek. Szóval tetszik a sorozat, de még tudnak javítani az írók a történetvezetésen.
7/10