A konyhafőnök - az első évad

2014. október 04. - Jasinka Ádám

 A főzős műsorok között nagyon kevés az olyan, aminek rendszeres nézője, olyan pedig még kevesebb van, aminek a rajongója is leszek. A kört ha tovább akarnám szűkíteni akkor azt is mondhatnám, hogy ezek a kritériumok nagyon ritkán húzhatók rá magyar produkciókra, de persze kivételek mindig is akadtak és akadnak. Az egyik az unásig emlegetett Gasztroangyal, ami remekül ötvözi a gasztronómiát, az országjárást és a magyar népi hagyományok bemutatást. A másik pedig az A konyhafőnök lett, aminek az első évad tökéletes volt.

Akonyhaf1.jpg

 Nem akarok ódákat zengeni a műsorról, mert voltak apróbb hibák, de ezek csak akkor nevezhetők igazán hibáknak, ha mindenképpen kritizálni szeretném A konyhafőnököt. Az első rész után még nem voltam biztos abban, hogy kell-e egy ilyen főzős reality, egy valóságshow-verseny keretre ráterített abrosz, de ahogy néztem a selejtező adásokat úgy lett egyre nagyobb kedvenc és rendszeres esti program az RTL Klub új, saját gyártása.

Akonyhaf2.jpg

 A műsor azon felül, hogy minden epizódjában érdekes és fordulatos tudott lenni nagyon erős és színes versenyzőket mutatott, ami nélkül nem lett volna ennyire szórakoztató az első évad. A játékosok között volt olyan akin lehetett nevetni, voltak olyanok akikért lehetett izgulni és voltak olyanok akiket lehetett picit utálni, vagy legalábbis nem annyira kedvelni. Ez pedig alapfeltétel ahhoz, hogy egy reality igazán jól működjön. A másik persze a formátum mellett a műsorvezető és a zsűri személye, amivel az első egy-két adás után itt sem volt probléma.

Akonyhaf3.jpg

 Az RTL Klub szerintem az egyik olyan tévéadó, ami nem igazán tud hibázni, ha zsűriről van szó és ezt ebben a műsorban sem cáfolták meg. A séf, Bernáth József laza és szimpatikus lett, ahogy haladtunk a válogatók során, a tudását pedig a középdöntő után nem hiszem, hogy meg lehet kérdőjelezni. A bohókásabb Fördős Zé nem árult zsákbamacskát, azt hozta az évadban, amit az első részben is megmutatott, a döntőben viszont vicces volt ilyen elegánsnak látni. Az ételkritikus Vajda Pierrenek is sikerült megmutatnia magát, bár az elején ő volt a leghalványabb zsűritag, az évad végére azonban már nem lógott ki a sorból, és az egész zsűri jól működött.

Akonyhaf4.jpg

 A konyhafőnök szerintem az RTL Klub egyik legjobban sikerült saját gyártása lett, ami minden tekintetben profi munka. A műsor talán egyik legnagyobb érdeme maguk az ételek voltak, amikhez megint csak jó érzékkel nyúltak hozzá a készítők. A magyaros ízvilág sok szerepet kapott, elég csak egy-egy klasszikus újragondolására, vagy a hagyományosabb ízvilágú versenyzőkre gondolni, de ezek mellett rengeteg újdonságot, ötletet és tippet is mutattak. Az első évad olyan színvonalat hozott, amit a másodiktól is elvárok, ugyanis lehet jelentkezni, kérjük a repetát.

A képek forrása: A konyhafőnök Facebook oldala

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nnn120 2014.10.04. 23:02:43

Na nemár!!!! Méghogy ropogós...párszor nekifutottam,hogy megnézzem,de ettől mesterkéltebb,műhumorral erőlködő,maníros,unalmas,lapos műsort nem láttam. Ne promózzátok már ennyire ezt a nullát!

mrperfect 2014.10.04. 23:31:47

@nnn120: Egyetértek.. ennél unalmasabb műsort ritkán látni..

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2014.10.04. 23:35:37

Jó műsor volt, ez kétségtelen. De az ítészek megítélésében már nem értünk ennyire egyet. A zsűri Bernáth József miatt működött. Vajda Pierre végig halvány maradt. Saját kollégái előtt is súlytalanná vált elég hamar, az egyes fordulók megvitatásánál a két fiatalabb zsűritag egymással beszélgetett, még a testtartásukkal is kizárták a lassabban felpörgő ételkritikust, akinek a véleményei sem tetszettek túlzottan. A dolog a döntőben ért a csúcsára, Vajda egyértelműen Rozina-párti volt, de Bernáth addigra eldöntötte, hogy Kálmánnak kell győznie, és így is lett.

Fördős Zének sok volt, hogy egyszerre kellett műsorvezetőnek és zsűritagnak is lennie. Hullámzóan lavírozott a két szerep között. Rajta volt a @nnn120: által felemlegetett mesterkéltség és manírosság a leginkább tettenérhető.

Bernáth József ezzel szemben új karakterrel gazdagította a szigorú mesterszakácsok világát. Egyszerre volt hiteles szakember és rettegett véleményvezér a zsűriben. Az RTL Klub örülhet, hogy rátalált.

Amiga Mania Magazin 2014.10.04. 23:48:15

Szornyu volt. Vegig rohogtem az egeszet. A blogger gyerek mintha konyvbol olvaso robot lenne, a kritikus egy nagy nulla, "a kevesebb tobb" ehhh ez aztan kritika, a profi sef meg ugy kemeny, hogy csak az arcaba tudnek rohogni, bar o meg turheto. Legszebb jelenet a michelin csillagos sef bemutatja egy etel elkesziteset es le kell utanozni ... igen am, de nem mehettek oda az asztalhoz, hogy valoban lathassak mint hogyan csinal a mester, hanem a sajat fozopultjaik mogul kellett labujhegyre agaskodva megprobalni latni is valamit ... nevetseges ... a 3 zsuritagnak nincs egy sajat gondolta, mind elore megirt, begyakorolt semmik ... a menj fel a galeriara meg kulon vicces :D

ügyfélszolgálatos 2014.10.05. 01:25:09

Hahaha... Ez a műsor max. valami alternatív univerzumban jó...

ferkovax 2014.10.05. 01:38:07

A pocsék színvonal ellenére végignéztem az évadot, de csakis a versenyzők miatt. Volt néhány izgalmasabb viszály, Attin hangosan nevettem, Rozina, Marci és Kálmán pedig egyenesen szimpatikus volt, igazinak tűntek az érzéseik és ez adott egy hatalmas pluszt a műsornak. Azonban ha a zsűrin meg a szerkesztésen múlik, akkor szerintem egy szörnyen mű, amatőr, mesterkélt produkciót kaptunk volna. EGYETLEN eredeti véleményt sem hallottam, csomó üres beszéd és "kritika", végtelenségig ismétlődő szófordulatok, kicsit sem pörgős szerkesztés stb. Amúgy nagyon bírom a gasztro-reality-t (MasterChef, Hell's kitchen, Kitchen from Hell, stb) és örülök a Konyhafőnöknek. Bizakodóan várom a második évadot.

funfun 2014.10.05. 06:23:28

Unszimpatikus volt nekem a zsűri, kábé 5 percet néztem az 1. vagy 2. adásból. Aztán ha kapcsolgatás közben odatévedtem későbbi adásoknál, nem bírtam 1 percet sem. Modoros, mesterkélt, unalmas. Például miért kell a lejárt idő után (ez is nonszensz a főzésnél!) a kezeket feltenni? Hátha lenyúlnak valamit az asztalról?
Baromira nem jött be, pedig szeretem a főzős műsorokat.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.10.05. 08:33:49

Ez ugye valami rosszul sikerül irónia? Vagy fizetett rtl reklám?

anyuli 2014.10.05. 09:05:18

Ennél jobb műsort soha ne is lássál!
Eleve hobbiszakácsoknak hirdették meg, és mint láttuk, itt igencsak profik küzdöttek meg egymással. Az egyetlen dolog ami tetszett, Rozina képe, mikor nem az ő neve hangzott el a nyertes kihirdetésekor.
Egy biztos.......... a következő adásokat már nem nézem!

púdó 2014.10.05. 09:59:20

/A konyhafőnök szerintem az RTL Klub egyik legjobban sikerült saját gyártása lett/

Ez most dicseret, vagy ironia?tudom , hogy dicseret...

Csak sajnalni tudlak hogy ezt a cikket komolyan irtad.
Eleg sajatsagos lelkivilagra utal.
ha teged kielegit ez a minoseg,am nezd,de ne irj baromsagokat.
a musort nezhetetlennek tartom foleg a zsuri miatt,
akik lehetnek nagyon profik a szakmajukban,
de konyorgom ,a szakmajukban,es nem a kepernyon.

ilyen alapon a baratok koztet is ajnarozhatnad...

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.10.05. 10:23:03

Normális ember nem néz ilyen szart.

ZWolfS666 2014.10.05. 10:24:31

Nettó baromság volt, megrendezett, hivatásosok és show-elemnek castingolt bohócok statisztálásával előadott "szórakoztató műsor".

2014.10.05. 10:33:54

Az alapgondolat jó. Csak sikerült elcseszni, amúgy jó magyarosan. Még hogy amatőrök?? Ugyan már!
A lényeg egyébként, hogy úgy a zsűri (akik közül egyedül Bernáth elfogadható szakmailag, de nem ebben a stílusban) valamint a versenyzők is lementek kutyába, mert a retek-klub csak így tartja eladhatónak a műsort - és valljuk be ez nincs minden igazság nélkül. Nos ezen a ponton bukott az egész, legalább is az én szememben.

Grafithuszar 2014.10.05. 11:02:30

@anyuli: Azon én is jót röhögtem, ahogy Rozina előadta magát, hogy "tuti hogy én nyerek, én vagyok a jobb" Aztán amikor mondták hogy Kálmán, akkor teljesen kibukott. Tamás odament volna megölelni őt, de őt is csak ellökte magától.

Tény hogy lehetett volna jobb a műsor de szerintem összességében elég jó lett. Mondom ezt úgy, hogy én gyakorlatilag csak a F1-et nézek tévében, de ezt a műsort rendszeresen néztem, vagy hanem tudtam akkor felvettem.

A zsűri a végére azért belejött, Fürdős Zé kicsit modoros, de még nem annyira hogy idegesítsen, Pierre lehetne aktívabb, egy másik cikkben azt írták, hogy lehet hogy csak meg van illetődve, mert egyébként aki ismeri őt, iszonyatosan nagy dumásnak tartja.

Akit viszont kiemelnék az a séf, Bernáth József. Megvolt a kiállása, a szaktudása, és a TV-n sem érezte kényelmetlenül magát. Olyan ember volt, aki tényleg hitelesen tudta a szerepét csinálni. Kicsit utánaolvastam, és tényleg minden elismerésem neki. Miután Magyarországon már kitanulta a szakmát, utána kiment Franciaországba, úgy hogy az autóban tanulta a számokat franciául, hogy legalább azt értse. Persze egy utolsó senki volt kint, 2 szinttel a mosogató fiú alatt, de azt elérte hogy a személyzetnek ő főzhessen, ami bejött, mert szépen lassan felküzdötte magát.

ideasz 2014.10.05. 11:51:03

A döntőben az a kamugixer a félresózással pannacottánál.......

Minek?

Ancilla 2014.10.05. 12:33:17

@polyvinyl:
1. Honnan tudja, milyen, ha nem nézi? (Mert - gondolom - önmagát normálisnak tartja.)
2. Milyen jogon minősíti mások ízlését?

Én nem szeretek főzni, és nem szoktam főzős műsorokat sem nézni. Ez a műsor viszont lekötött.

Egyrészt érdekeseknek tartottam a karaktereket: a versenyzőkét és a zsűritagokét egyaránt, másrészt tetszettek a feladatok, a verseny hangulata, kíváncsi voltam az értékelésekre, s egy-két dolgot tanultam is belőle.

Én egyetértek a blog szerzőjével, és már régóta nem értem, hogy miért divat Magyarországon mindent és mindenkit leszólni, kritizálni, mindentől fanyalogni, ahogyan az itt kommentelők nagy része teszi. Nem tudom, ezeknek az embereknek mi lenne jó. S ha ennyire rossznak tartanak mindent a tévében, akkor miért nézik (pl. miért nem olvasnak - gondolom, Tolsztojtól csak nem fanyalognának).

randomuser1 2014.10.05. 13:30:37

jók a receptek, azóta csak azt főzőm, amit a műsorba láttam...

anyuli 2014.10.05. 13:35:24

@Grafithuszar: Minden tiszteletem a tiéd, hogy így utánanéztél dolgoknak. Nálam nyilván közrejátszott egy rossz tapasztalat...... ugyanis jelentkeztem a műsorba.
Ha elolvasod az írásom, talán jobban megérted, miért nem szerettem ezt a műsort. Persze a kíváncsiságom hajtott, azért néztem.

anyuli.blog.hu/2014/07/05/udvozlunk_a_blog_hu-n_32834

min 2014.10.05. 13:56:47

@anyuli: elolvastam és kb egy kieső X-faktoros hisztinek tűnik az írásod...

randomuser1 2014.10.05. 14:13:33

@anyuli: lehet, jól főzöl, de ez egy szórakoztató műsor, mit kezdjünk evvel a képességeddel a tévé másik oldalán, he?
lol

nnn120 2014.10.05. 14:24:17

Mindenkinek megvan a joga a tettszéshez és a nemtettszéshez is. Itt inkább az a probléma,hogy a poszt egy olyan műsorról zeng isteni ódákat,ami a " rántott leves" szintjét (se) hozza a gurmé fogások között...
Nem vettétek észre, hétről- hétre nagyputtonyos áradozások folytak,míg végül a mennybe ment " a Konyhafőnök" egyes fizetett " szakértők" posztjai által....

anyuli 2014.10.05. 15:52:39

@Emmanuel Goldstein: Mikor meghirdették ezt a műsort, nem showról volt szó, hanem hogy hobbiszakácsokat keresnek, háziasszonyokat. Ha valaki a tv-ben csak azért akar szerepelni, mert szereti a nyilvánosságot, jelentkezzen valamelyik való világ műsorba. És egy "főző műsornak" tán arról kéne szólnia, hogy valaki tud, vagy nem tud főzni, he?

randomuser1 2014.10.05. 16:12:50

@anyuli: nemtom, az ertéel mindig csak szórakoztató műsorokkal szok kedveskedni nekünk, egy recept, ötlet nem sok, annyi se jött le az egész évadból..

eöeöe 2014.10.05. 18:35:22

Azért kicsit lehetett volna földhözragadtabb a műsor, szerencse, hogy élő disznót nem kapott mind, és a feladat az abált szalonna elkészítése, erre 10 percük van...
Sokszor kiderült, hogy egyes versenyzőknek azt is nehéz lenne eldönteni, melyik oldalán van a késnek az éle, de ettől eltekintve nézhető volt.
Ja, és az első két héten a szerdai "spontán távozás", amikor a csávó rosszul lesz, és ott birizgálták a képet, nna azt nagyon nem kellett volna!
süti beállítások módosítása