Veep – a második évad

2013. október 25. - Jasinka Ádám

 Az alelnök második szezonja nem most ért véget, de én csak most tudtam felhozni magam vele. A hetedik résznél hagytam abba, így három részt kellett ledarálnom, de bárcsak ne tettem volna. Amilyen magas fokon űzték az ökörnél ökrebb és jobbnál jobb poénokat az évad első részében, a második etap annyira lett kínos és sajnos semennyire se vicces.

vlcsnap-2013-10-25-11h08m24s152.png

 Persze a fanyalgók mondhatják, hogy ez a sorozat sose volt vicces, de ez ízlés kérdése. Igaz, hogy nekem se tetszett annyira az első rész, de magát az első évadot zseniálisan építették fel és valami olyan hihetetlenül egyedi és szórakoztató munkahelyi, politikai szitkomot kaptunk, aminek minden részén könnyesre nevettem magamat.

 A második évad első részei csak javítottak az amúgy is rettentően élvezetes humor színvonalán, így csak dicsérni tudom az írókat. Úgy csináltak vicces, politikai téma köré felhúzott vígjátékot, hogy nem kellett hozzá magasiskola, hogy az amerikai élettől elzárkózott nézők is megértsék a fricskákat, beszólásokat. A bürokratikus és államigazgatási rendszer görbe tükre ez a sorozat, ami szerintem univerzálisan vetíthető a legtöbb országra.

vlcsnap-2013-10-25-17h39m19s159.png

 Azonban bármennyire jó volt a második évad, az utolsó három rész tönkretette az élményt. Voltak jó poénok, nevettem is, de több volt a kínos, izzadtságszagú jelenet, amikkel a hangulatot ásták alá.

 Az tetszett, hogy nem csak random hülyeségek történtek a szereplőkkel, főként az alelnöknő irodájával és a fináléra cliffhanger-t is kaptunk. Az irány jó, amerre a sorozattal haladnak, viszont megszokottá vált egy-két poén, így Gary táskája, vagy éppen Mike hajója se vicces annyira. A legtöbb szereplő, habár remekül ki van dolgozva és önmagukban szórakoztatóak (Selina, Sue) a második szezon végére túl sterilnek tűntek. A jól bejáratott köröket futottuk újra és bizony az már nem vicces, amit minden részben elsütnek.

vlcsnap-2013-10-25-17h41m04s163.png

 Lehet, azzal, hogy kettészedtem az évadot nem fogott meg annyira a humor, de szerintem simán ellaposodott a színvonal. Az írók a történetre koncentráltak, a mellékszereplők csapkodtak, egysoros jeleneteket kaptak, az epizodikus vonalat pedig nem tudták nekem eladni pár jó poénnal.

Értékelés: A szezon utolsó három része felemás, de nem bélyegzi meg az egész évadot. A fantasztikusan jó első részeken nagyon jól szórakoztam, pazar szójátékokat, élcelődéseket hoztak nekünk az írók. Az új karakterek is remekül illettek a sorozatba, de ők is megfakultak, semmilyenek lettek az évadzáróra. A Veep simán az egyik legjobb szitkom, amiben bizony vannak hullámvölgyek, de az első évadban is sikerült feljavítani a színvonalat.

7/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása