Kemény motorosok – 1x01

2013. szeptember 18. - Jasinka Ádám

 Tipikusan olyan sorozat ez, amit már az alapötlet miatt is messziről elkerültem. Igazán nem szeretem se a motorokat, se az ilyen bőrbe öltözött kemény férfiakat és nőket. Felőlem nyerhet rengeteg elismerést, a rajongói pátoszokban is beszélhetnek róla, ha nem tetszik, hát nem tetszik. Mondjam azt, hogy szokás szerint? Megint látatlanban ítélkeztem egy amúgy zseniálisan élvezetes szériáról? Igen.

vlcsnap-2013-09-18-15h14m47s61.png

 Nem tudom, miért nem adok egy-két részes esélyt a legtöbb sorozatnak, ugyanis nem ez az első alkalom, hogy igazi gyöngyszemre akadok. Lehet, hogy rengeteg remek széria mellett mentem el, szimplán felhúzva a vállam, hogy nem érdekel? Lehet, de ez az én saram, pótolni viszont nem árt, mivel a sorozatok nem szaladnak el, vagy jelen esetben nem gurulnak messzire két keréken.

 Fenntartásokkal álltam neki, de a hatodik évadot dicsérő szavak is kellettek ahhoz, hogy rávegyem magam az első epizód megnézésére. Attól tartottam, hogy az egész sorozat alá lesz rendelve a keménykedésnek, a motoroknak és a testvériség körüli életérzésnek, de szerencsére tévedtem. Mindent a megfelelő mértékben adagolnak remek drámai események köré felfűzve.

vlcsnap-2013-09-18-15h22m39s177.png

 Az első jeleneteket közömbösen néztem végig, de valami volt a hangulatban, ami miatt tovább néztem. A rész közben pedig egyre jobban magával ragadt a történet sodrása. Ritka az, amikor minden szereplő, vagy legalább a főbb karakterek az első részben a helyükre is kerülnek. Ilyen szempontból ellenpéldának ott van az Under The Dome, ahol a fő szereplők mélyítésére egy évad kellett úgy, hogy a többieket csak tessék-lássék árnyalták. Szóval már a sorozatban látható férfiakkal és nőkkel megnyertek, ezt a remek hangulat, a zenei finomságok (az Elvis-es szám) és zseniális színészek csak csiszolni tudták.

vlcsnap-2013-09-18-15h22m59s101.png

 A történeten lepődtem meg igazán, mivel remek drámával állok szemben. A vélemények átfutása alapján ivásra, lövöldözésre és olajszagra számítottam, így a jól felépített, katartikus pillanatokon bizony elcsodálkoztam. A kis közösség, a motoros banda pedig már az első részben úgy működött, ahogy kell, szájbarágásról szó sincs. Kiváltképp örültem, hogy az Anarchia gyermekeinek alapítását, a családi drámát nem flashback-kel, erőltetett és klisés csavarokkal oldották meg.

vlcsnap-2013-09-18-15h25m55s84.png

 Mivel szinkronnal néztem, úgy tisztességes, ha arról is írok pár gondolatot. A sorozat hangjairól nem sokat tudtam elöljáróban, és mivel eredeti nyelven nem is ismerem, nem volt viszonyítási alapom, viszont az biztos, hogy nem közepes munkát kapunk. Jax-nek Varga Gábor szerintem jó választás, mivel a karakterhez illik ez a néha simogató hanglejtés, ahogyan Vass Gábor is passzol Ron Perlman-hez. A Katey Sagal-Vándor Éva párosításon elsőre meghökkentem, de miután kiderült, hogy az Egy rém rendes családban látott szereptől teljesen eltérő figurát formál meg a színésznő beláttam, hogy itt sem hibázott a szinkronrendező.

vlcsnap-2013-09-18-15h23m45s57.png

Értékelés: Ez a sorozat is feliratkozott a nézősök listájára, mivel az első résszel meggyőzött, hogy a nem mindennapi alapfelállás csak körítés a remekül fűzött dráma körül. Azon felül, hogy igényes és élvezetes, vicces jeleneteket és megható pillanatokat is kapunk. Utóbbira példa az első rész zárása, ami annak ellenére, hogy nem előzi meg a kedvenc katartikus sorozat-jeleneteimet, ott van az élvonalban.

8/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása