Sajtóközlemény: RTL Klub vs. TV2

2013. augusztus 01. - Jasinka Ádám

 A két piacvezető kereskedelmi csatorna gyakran szokta egymást piszkálni, saját magát pedig nyertesnek feltüntetni a sajtóközleményekben, oda-odapörkölve egyet a másiknak. Az Ének Iskolájánál olvashattuk, hogyan dicséri magát a TV2, és azt is, hogyan oktatja ki az RTL Klub őket. A következő kör nem is annyira párbeszéd, de mindenképpen erőfitogtatás.

 A TV2 a Tények című hírműsorát 18:30-ról 18:00-ra hozta az adásidő megnyújtásával, így két RTL-es műsornál (telenovella, hír) is nézettebbek tudtak lenni. A sajtós persze nem hagyhattott ki finomságokat az online hírportáloknak küldött közleményből.

"Továbbra is tartja piacvezető pozícióját a Tények. Az elmúlt négy hétben a TV2 hírműsorát nézték a legtöbben, amely a tegnapi 18 órás kezdéssel is remekelt. Július 29-én a Tények fél órával korábban, már 18 órától volt látható. A műsor idősávjában, 18-19 óra között a kereskedelmi célcsoportban a Tények 24,6%-os SHR-t produkált az RTL Klub 16,4%-os közönségarányával szemben. Hétfőn a két hírműsor közös, egybeeső idősávjában a 18-49 éves nézők 26,7%-a választotta a Tényeket, és 22% az RTL Klub Híradóját.

Július 1-28. között a TV2 hírműsora 24,4%-os átlagos közönségarányt ért el a 18-49 éves kereskedelmi célcsoportban, szemben az RTL Klub Híradójának 22,1%-os közönségarányával. Még nagyobb a különbség a teljes lakosságot tekintve, az elmúlt négy hétben abban a célcsoportban a Tények piaci részesedése 28% volt, míg az RTL Klub ugyanezen idősávjának 23,8%. Ugyanebben az időszakban a TV2 hírműsorának átlagnézettsége meghaladta a 818 ezret, szemben a Híradó 696 ezres átlagnézettségével."

 Az RTL Klub pedig válaszul odapörkölt a TV2-nek, mondván csak a Tényekkel tudnak nyerni, a főműsoridőt már nem tudják behúzni a célközönségnél. Ami igaz is, mivel utóbbi csatorna igencsak nézőellenes módon változtatja a műsorrendjét. A piacvezető kereskedelmi csatorna sajtóközlemény-gyárosát se kell félteni, ugyanis régi adatokat is felvonultat, valamint csípős megjegyzést is ad konklúzióként.

"Az RTL Klub és a TV2 18-49-es célcsoporton mért főműsoridős közönségarányai közötti különbség idén júliusban 8 százalékpont volt, ennél nagyobb különbség utoljára 2006 júliusában volt (8,5 százalékpont), akkor a TV2 eredménye 27,2% volt, az RTL Klubé 35,7% (18-49, share, 19:00-23:00). A 2013. július 1-31. időszakban 13,4% volt a TV2 főműsoridős közönségaránya, míg az RTL Klubé éppen 8 százalékponttal több, vagyis 21,4%.

A legnagyobb júliusi share-különbség a két csatorna között 2002-ben volt, ekkor 11,2 százalékpont volt a differencia az RTL Klub és a TV2 között a vizsgált időszakban (július 1-31., 18-49, 19:00-23:00), természetesen akkor is az RTL Klub javára.

Ami a hatalmas különbség mellett mindenképpen figyelemreméltó, hogy az RTL Klub - az országos televíziók közönségarányának évek óta tartó csökkenése ellenére - tavaly júliushoz képest növelni tudta közönségarányát az ötven alatti felnőttek célcsoportján főműsoridőben (tavaly júliusban 19,9%-os share-t produkált), míg a TV2 közönségaránya – ahogyan az elmúlt 8 júliusban folyamatosan – idén is tovább csökkent."

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása