Spartacus – 1x01

2013. július 27. - Jasinka Ádám

 A történelmi sorozatokkal hadilábon állok. Szeretem őket, de valamiért egyik sem fogott meg annyira, hogy rendszeres nézője legyek. Most belegondolva volt valami, amin általában elúszott egy-egy ilyen sorozat, mint például a sok és gagyi CGI, a túlságosan szappanoperás történetvezetés, vagy az ellenkezője, a túl komolyra vett, nekem unalmas csapásirány.

vlcsnap-2013-07-27-15h54m43s129.png

 Így hiába szeretek egy kort, egy kultúrát, ha a megvalósítás nem nyeri el a tetszésemet. Emiatt is voltam szkeptikus a Spartacus-szal szemben, no meg azért is, mert a televízióban látottak pont azt erősítették, hogy túlnyomórészt tévés CGI, vér és belek teszik ki a játékidőt. Az első részt valamiért bepróbáltam, és bejött. Azt kaptam, amit láttam előzőleg, CGI, vér és erotika, de közel sem annyira bénán megvalósítva.

 Az első rész mindenképpen pozitív csalódás, mivel nem kapcsoltam ki, nem állítottam meg, hogy majd máskor folytatom. Nézette magát, volt egy normális története, a korhoz illő látványa, remek megoldásai és kifejezetten tetszetős hangulata.

vlcsnap-2013-07-24-13h52m21s23.png

 Az alaptörténettel nem szöszmötölnék, az egyik leghíresebb gladiátort, ha hallomásból is, de szerintem sokan ismerik. A részletesebb ismertetés pedig spoilereket tartalmazna, mivel az első részben elég szépen rávezetik a nézőket a főhőst övező legendák ösvényére. Nagyon jó kis izgalmakban gazdag epizód ez, mivel a történelemmel nem éppen foglalkozó nézők is képet kapnak Spartacus-ról, de a történetet már ismerők is találnak maguknak valót.

 Örültem annak, hogy szinte a nulláról kezdték a bemutatást, a retrospektív történetvezetés is bejött, mert a kezdő jelenetnél habár pártatlan voltam, a visszatekintés után volt kinek szurkolni. Az alapokat jól lerakták a sorozathoz, vagyis nekem tetszett, ahogy építették a karaktereket. Lehet, hogy a szereplők előismerete miatt, de mindenki a helyén volt, tudtam azonosulni velük, vagy épp gyűlölni őket. Igaz, heves érzelmeket nem váltott ki belőlem a sorozat, de a szereplők kidolgozása jól sikerült.

vlcsnap-2013-07-24-14h05m54s15.png

 A látvány is rendben van, igaz, hogy sok a CGI, a fröcsögő vér, belek és a meztelenkedés, de a lassítások bejönnek. Nem zavar a sorozat nézése közben, hogy a televíziós költségvetés miatt nem a legkidolgozottabb minden számítógépes animáció, mivel az élményből nem von le. Az erotikus jelenetek pedig – annak ellenére, hogy néhol többet mutattak, mint szokás – nem vészesek, az ilyen történelmi sorozatokban amúgy is előszeretettel mutogatják a testrészeiket a szereplők.

vlcsnap-2013-07-24-14h03m26s75.png

 Ami igazán jó az első epizódban az a remekül megírt történet. Megragadtak az eseménysorok, nem érdekelt, hogy hűek-e a történelemkönyvekhez, és azzal sem foglalkoztam, hogy vannak ismereteim a történettel kapcsolatban. Lendületes és érdekes.

Értékelés: Azt nem mondom, hogy emiatt a sorozat miatt nézni fogom a történelmi szériákat, de ebben mindenképpen megfogott az, hogy jól használják ki a karaktereket és az adott érát. A hangulat is tetszik, de főleg a látvány jött be. Úgyhogy ezt a sorozatot érdemes bepróbálnia annak, aki könnyen fogyasztható, akciódús, történelmi műsort szeretne nézni.

6/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása