"Egy délelőtt elpusztítottam és megmentettem a világot"

2017. február 28. - Jasinka Ádám

Múlt hét kedden debütált magyar szinkronnal a 24 testvérsorozata, az Újratöltve (Legacy) alcímet kapó széria a VIASAT6 műsorán. Ennek apropóján ellátogattunk a sorozat magyar változatát készítő szinkronstúdióba, az SDI Media Hungarybe, és belestünk a kulisszák mögé, beszéltünk a szinkront rendező Kiss Lajossal, és a főbb karaktereket megszólaltató színészekkel. Az interjúsorozatot pedig ki mással is kezdhetnénk, mint az abszolút főszereplőt, Eric Cartert szinkronizáló Czető Rolanddal.

czetoroland1.jpg

Czető Roland hangját lassan húsz éve hallhatjuk rendszeresen különféle sorozatokban és filmekben. Ő szólaltatja meg például Havas Jont, Mannyt, a Modern család különc és koraérett tinédzserét, Ciscot, a Flash - A Villám mérnök zsenijét, valamint sok más figura mellett még a Graceland frissen végzett, tettre kész FBI-ügynökének is ő kölcsönzi a hangját. Czető Roland elmesélte, miért maradt fent anno hajnalig a 24 miatt, milyennek látja a széria új főhősét, valamint elárult pár dolgot arról is, hogyan változtatta meg az életét az, hogy apa lett.

Nézted az eredeti 24-et?

Igen és hatalmas rajongója voltam. Még középiskolába jártam, amikor megfertőztek vele. Biztosan te is jártál már úgy, hogy elkezdtél nézni egy sorozatot, és mikor vége lett a résznek, akkor azt mondtad, hogy na jó, csak még egyet. Majd még egyet, és még egyet. Ezt én olyan szintre járattam, hogy volt, amikor hajnali kettőig néztem a 24-et, miközben hatkor már kelnem kellett. Azt hiszem, három vagy négy évadot tudtam egyben megnézni, mert beértem a tévéadást. És hétről hétre várni az újabb részeket nagyon idegőrlő volt. (nevet)

A 24 korszakalkotó sorozat, mind a képi világával, mind a real time megoldással, és megalapozta talán az összes ma készült akciósorozatot. Nem is emlékszem már arra, hogyan és mikor szereztük, de megvan a 24 első évada díszdobozban, és van rajta egy alternatív befejezés, amikor Jack időben érkezik és megállítja Ninát. Gyakorlatilag happy enddel zárul a történet, de tudjuk, hogy a sorozat nem így ment tovább.

Mit tudsz a figurádról? Mit láttál eddig a sorozatból?

Eddig két részt vettünk, most csináljuk majd a harmadikat. Nagyon izgulok és remélem, hogy fel tud nőni mind a szerep, mind a sorozat a nagy elődhöz, mert dacára annak, hogy volt a 24-ben egy-két laposabb félévad, vagy évad, még mindig az egyik legjobb akciósorozat. És persze nagyon remélem, hogy én is méltó utódja lehetek majd Selmeczi Rolandnak és Kőszegi Ákosnak.

czetoroland3.jpg

Hogy látod, az új főszereplő, Eric Carter, tudja pótolni Jacket?

Jacket nem lehet pótolni. Ő az etalon, nyilván Chuck Norris mellett. Nem is tudom, mi lenne, ha ők egyszer találkoznának (nevet). Egyelőre nagyon érdekes, hogy nem kapcsolódik a figura olyan szorosan a CTU-hoz, mint anno Jack Bauer és azzal, hogy kapott egy kis katonai háttértörténetet, biztosan árnyalják majd a jellemét. Kíváncsi vagyok, mi sül ki belőle, mert ha valamit el lehet mondani, az az, hogy elég fordulatos szokott lenni a történetvezetés.

Tipikus akciófigurának tűnik, ugrál, lő, intézkedik.

Eddig többnyire csak lihegni és nyögni láttam (nevet), az érzelmesebb oldalát még nem mutatta meg. Maga a karakter szerintem a későbbiekben lesz érdekes. Bár már rögtön az elején beexponálták, hogy amióta hazajött a harctérről, nem igazán találja a helyét. Nem a tipikus poszttraumás stresszről van szó, de sokaktól hallottam hasonló problémákról. Rengeteget olvastam is erről, és a főiskolai tanulmányaim alatt, a szakdolgozatom kapcsán volt dolgom a hadsereggel.

A szüleid katonák. Meséltek erről?

Egyikőjük sem harcoló alakulatnál van. Édesapám meteorológus, édesanyám pedig most a tűzszerészeknél dolgozik. Amikor a szakdolgozatomat írtam, akkor sokat jártam a tűzszerészekhez, és sokat beszélgettem olyanokkal, akik kint szolgáltak. Interjúsorozatot is készítettem velük.

Ők meséltek arról, hogy kint nagyon komoly szabályok vannak. Az ember átveszi a hierarchiát, szinte percre pontosan be van osztva a napja és ezek a rutinok beléjük épülnek. Amikor pedig hazaérnek, sokan nem tudnak mit kezdeni a hirtelen jött, nagy szabadsággal, azzal, hogy nincsen előre megtervezve a napjuk. Kíváncsi leszek, a figurám hogyan fog majd megbirkózni ezzel.

czetoroland2.jpg(Corey Hawkins (24: Újratöltve), Czető Roland és Kit Harington (Trónok harca))

Tavaly elképesztően sok új sorozatban szinkronizáltál, és ezek mellett ott voltak még a futó produkcióid is. Mennyire volt zsúfolt 2016?

Az utolsó néhány hónap igen sűrű volt, akadt tennivaló bőven, de nem panaszkodom, mert nagyon élvezem és szeretem is csinálni. Nem tudnám elképzelni, hogy otthon üljek és lébecoljak.

Mennyi idő jutott így a családodra?

Tavaly májusban született meg a kislányunk, és az adott lehetőségekhez képest szerintem a lehető legtöbbet voltunk együtt. Nem tudtam annyi időt velük tölteni, amennyit szerettem volna, mert dolgoznom kellett, de azt hiszem, hogy sikerült megtalálni az egészséges egyensúlyt.

Nem félsz attól, hogy ha túlhajtod magad, akkor lemaradsz a fontos pillanatokról?

Igyekszem nem lemaradni róluk. Addig, amíg meg nem született a kislányunk, előfordult, hogy reggel nyolctól akár este kilencig is dolgoztam. Most viszont sokkal fontosabb lett az, hogy a lehető legtöbb időt a családommal töltsem. Nem mintha eddig ne lett volna ez egy fontos szempont, csak ha az ember szülő lesz, akkor megváltoznak a prioritások.

A gyerkőcnek megvan a napirendje. Amikor reggel fölkel, akkor általában még otthon vagyok, így tudunk egy kicsit játszani, után pedig megyek dolgozni. Ha napközben, két szinkron között van esetleg egy kis időm, akkor hazamegyek és mindig nagyon örül, de a fix pont az az esti fürdetés. Az mindig apás program.

Most már úgy is szervezem az életem, hogy fél nyolcra mindig otthon legyek. Megfürdetjük, utána játszunk, mesélek neki, esetleg valamit énekelgetünk, majd pedig lefektetjük. Napközben a feleségem van otthon vele, bár nem vagyunk otthonülős család. Legyen szó családlátogatásról, egy könnyed vacsoráról, vagy sétáról a Duna parton, a kicsi mindenhova jön velünk.

viasat6premier24.jpg

A lányos apukák mindig jobban féltik a gyermeküket. Már érzed magadon a jeleit?

Lehet, hogy ellesek majd egy-két technikát a sorozatból (nevet), arról hogyan is kell megvédeni a szeretteinket. Bízom abban, hogy jó alapokat kap majd, és jó döntéseket hoz az életben, egyébként most márciusban lesz tíz hónapos. Az pedig milyen érdekes, hogy amire esetleg büszkék az apák a fiúknál, pont az olyan dolgoktól féltik a lányukat.

Ha a katonai pályát választod, akkor képes lettél volna hasonló dolgokra, mint a figurád? Megtennél te is mindent a családodért?

A családomért most is bármire képes lennék, ezt egészen biztosan állíthatom. Hogy minden másra… nem tudom. Sosem kerültem még csak közelébe sem ilyen helyzeteknek, de nagyon érdekes kérdés. Nyilvánvalóan, hogy ha belekerülnék egy ilyen szituációba, ez lenne a munkám és értenék is hozzá, akkor biztosan én is úgy cselekednék, ahogy a főszereplő, de így, civilként nem tudom, hogy képes lennék-e rá. Nem voltam még olyan helyzetben, hogy megmentsem Amerikát vagy a világot.

Csak a szinkronban.

(nevet) Úgy igen, előfordult már az, hogy egy délelőtt elpusztítottam és megmentettem a világot. A szinkronban ez akár naponta is megtörténhet. Egyébként a 24 ezt az egész kérdéskört nagyon jól mutatta be, hogy visszacsatoljak kicsit még a család témára. Ha az ember túlságosan elhivatott, és az életét is alárendeli a munkájának, akkor lehetetlen mellette fenntartani egy családot. Én családcentrikus vagyok, és ha ebből indulok ki, nekem nem való az ilyen munka. A családomért akármit és bármit megteszek, semmiért sem adnám fel az életünket.

A 24: Újratöltve a VIASAT6 műsorán, kedd esténként 10 órától látható.

Ha tetszett az interjú, és érdekelnek a magyar tévés és szinkronos hírek,
kövess minket a Facebook-on is!

 

Fotó: © 2017 Fox and its related entities. All rights reserved., gameofthrones.wikia.com

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása