A gyónás – a sorozat

2013. február 27. - Jasinka Ádám

 Kiefer Sutherland összefort a 24-ben alakított karakterével, Jack Bauer-rel, és nézők is, mint a CTU világmegmentő ügynökeként ismerik. Ez pedig behatárolja a színészt, és úgy minden legendás karakter megformálóját, pedig más szerepekben, szerepkörökben is megmutatják, milyen tehetségesek. Kiefer Sutherland is, akit még elnéznék, ahogyan évadokon keresztül menti meg az Amerikai Egyesült Államokat, megpróbál új szerepeket, új sorozatokat. A szintén FOX-os sorozatának, a Touch-nak az alapötlete jó, csak az írók nem tudják a nézők érdeklődését fenntartani és sajnos az anti-Jack Bauer szerep sem hiteles annyira. Az eredeti címén The Confession, viszont egy olyan sorozat, igaz csak websorozat, amiben Kiefer Sutherland egy olyan szerepet játszik el, ami közelebb áll a kultikus sorozathőshöz, és az egész sorozat hangulata is tetszik.

vlcsnap-2013-02-27-11h38m39s67.png

 A magyar címen A gyónás egy érdekes sorozat. Minőségi és átgondolt koncepció, és a két színész, John Hurt és Kiefer Sutherland jók annyira, hogy rájuk bízták ennek a kétszereplős sorozatnak a főszerepeit.

vlcsnap-2013-02-04-15h37m50s245.png

 Az első részben megtudjuk, hogy Kiefer Sutherland szereplője egy bérgyilkos, aki azért megy el a templomba, és gyón, mert az egyik ember, akit lelőtt megbékélt, amikor a hitéhez fordult. Persze az évad közben ez kiderül, hogy csak álca, nem ez az igazi ok, hogy a templomban van.

vlcsnap-2013-02-27-11h41m04s196.png

 A tíz részes évad, és sorozat epizódjaiban látjuk, hogy hogyan alakul a bérgyilkos jelleme, látjuk, hogy nem rossz ember, hanem valami miatt, ami történt vele tette azzá, ami. Egyfajta igazságosztó, aki a csaló embereket megbünteti. De amikor látja, hogy azért bérlik fel, hogy valaki azért lőjön le, mert a megbízóját zavarja az az ember kiutat enged a férfinak.

 Az évad közben egyre jobb képet kapunk arról, hogy a bérgyilkos miért abba a templomba ment, és egyre jobban megismerjük. Az írója a sorozatnak jól dolgozott, mivel szépen bontotta le a héjakat a történetről és egy epizódban csak annyit mutattak be a színészek, amennyi a történethez kellett, és így minden új rész, és az új történetek miatt máshogy emlékszünk vissza az előző részekre. Annyi negatívumot írnék, ami lehet az én hibám, hogy amikor szóba került a pap családja, és ahogy a bérgyilkos erőltette, mesélje el, lehetett tudni, hogy mi a történetben a csavar.

 A sorozat fináléja viszont tetszett, nem csak a pap volt bizonytalanságban, hogy a bérgyilkos tényleg lelövi-e, hanem a néző is ingázott, szinte dialógusonként, megteszi-e vagy sem?

Értékelés: A websorozatok kevés pénzből gazdálkodnak, és ezért az ötletek miatt általában „gagyinak” tűnik a sorozat. A The Confession viszont egy jó ötlet tökéletesen kivitelezve. Megmutatta, hogy egy jó ötlet elég ahhoz, hogy minőségi sorozat készüljön. A szűk terek, a pasztell színek, és Kiefer Sutherland karakterének a lelke, a világa, ami körbevette az összes jelenetet már-már Roman Polanski-t idézte. A szinkront is csak dicsérni tudom, nem csak azért mert nem összecsapott fordítás lett, hanem mert olyanok kaptak szerepet, mint Fülöp Zsigmond, Czvetkó Sándor, Dózsa László és Ruttkai Laura. A sorozat pedig gondolkodtató és izgalmas.

8/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása