A szinkron védelmében

Diane védelmében (The Good Fight) szinkronkritika

2017. október 29. - műsorvízió

A férjem védelmében egy meghatározó, sok tekintetben újat mutató sorozat volt, amely hét évad után ért története végére. A remekül megrajzolt és a színészeknek köszönhetően érzelmekkel feltöltött karaktereket nem szerették volna elengedni, ezért kreáltak egy új szériát, egy kvázi folytatást, mely nemrég nálunk is képernyőre került az elődhöz méltó magyar változattal. Arina Karenina írása.

szinkronkritika_diane_7.jpg

Nagyon komoly elvárásokkal kezdtem neki az első résznek, mivel a jogi sorozatok abszolút rajongója vagyok, és „A férjem védelmében”-nel eleve nagyon különleges, már-már személyesnek mondható kapcsolatom volt (az utolsó részek alatt sűrűn kellett a kezem ügyébe készített zsebkendőkhöz nyúlni…).

Diane számomra az elmúlt évek televíziós sorozatainak egyik legátütőbb női karaktere, nem okozott tehát meglepetést, hogy az alkotók nem akarták elengedni. Az első epizódban felvázolnak egy nagyon erős drámai kerettörténetet, amihez a hátteret a megszokott chicago-i ügyvédi iroda díszlete adja. Egyből nosztalgikus hangulatba kerülünk, mosolyra húzódik az ember szája, amikor Howard Lyman besétál a képbe, vagy éppen David Lee gonoszkodik, a tőle elvárható módon.

szinkronkritika_diane_8.jpg

Az új főkarakter, Maia Rindell (Rose Leslie alakítja) saját története is illeszkedik a sémába: minden rendben van körülötte, a sikeres ügyvédi vizsgája után munkába áll, boldog párkapcsolatban, szép lakásban, stabil egzisztenciában él. Ekkor derül ki, hogy hazugságokra épül az idill, az apja által vezetett befektetési alap csődbe megy, magával rántva Maiat, és bizonyt Diane-t is, aki a jól megérdemelt Toszkánában töltendő nyugdíjas évei helyett kereshet új munkahelyet.

Ők ketten Adrian Boseman védő szárnyai alatt kapnak új lehetőség, Luccával kiegészülve. Egy teljesen feketékből álló irodában, ahová megérkezik Eli lánya, Marissa is segítségnek. Szóval maga a sorozat azonnal azon a magas színvonalon nyit, amit Alisa mellett már megszokhattunk, és a rengeteg visszatérő karakter (Elsbeth Tascioni, Mike Kresteva, Neil Gross, etc.) és okosan felépített eset tartja is végig ezt.

szinkronkritika_diane_1.jpg

Aki nézte „A férjem védelmében”-t, az tudja, hogy ehhez a sorozathoz két szinkron is készült. Kozma Mari a Universal Channel által készített szereposztáshoz nyúlt vissza Diane esetében, Kocsis Mariannt hallhatjuk a szerepben. Mariann általában fekete színésznőknek kölcsönzi a hangját, így meglepő választás lehet, de részről részre egyre jobban passzolnak egymáshoz. Rajta kívül a rendezőnő senkit sem tartott meg egyik castból sem.

szinkronkritika_diane_2.jpg

Nemes Takách Kata játssza Maia-t, a tőle megszokott profi módon. A fiatal, félénk ügyvédnő a történet előrehaladtával egyre több színt mutat meg magából. A rengeteg munkahelyi atrocitás, az apja árulása és az egyre komolyabb ügyvédi feladatok miatt ez a karakter fejlődik a legjobban, ezt Kata precízen leköveti.

szinkronkritika_diane_4.jpg

Lucca összetett személyiségét Peller Mariann játékával remekül mutatja ezt be, főleg a Colinnal való egyre erőteljesebb szerelmi szálban, jó hallgatni, ahogy Széles Tamással incselkednek. Az ő jeleneteik alatt fedeztem fel az egyetlen félreosztást is, Czető Roland hangján szólal meg az a bártender, aki a törzshelyükön készíti a kedvenc hamburgerüket. Ők sajnos nem passzolnak.

szinkronkritika_diane_3.jpg

Az iroda vezetője, Adrian Boseman a széria egyetlen erős férfi karaktere, ezért is nagyon jó választás rá Vass Gábor. Ural minden jelenetet, amiben szerepel a nagyon pontos gesztusoknak és hangsúlyoknak köszönhetően.

Csuha Borit sokszor hallhattuk drámai szerepekben, hiszen ő Kristen Stewart magyar hangja is, itt viszont a cserfes oldalát kell Marissa megformálása közben elővennie. Nagyon jól boldogul a feladattal, Eli lányának történetszálában nagyon sok humor és intelligens csipkelődés kap helyet, Bori kiválóan játssza ezeket el.

szinkronkritika_diane_6.jpg

Az előzmény sorozathoz hasonlóan itt is rengeteg neves epizódszereplőt hívtak meg az alkotók, akikhez a rendezőnő nagy neveket kért fel, így tűnhet fel pár tekercs erejéig Czvetkó Sándor, Galbenisz Tomasz, vagy éppen Bertalan Ágnes.

Moduna Zsuzsa fordításai mindig nagyon jól sikerülnek, de itt fontosnak tartom kiemelni, hogy olyan jogi esetek kifejezéseit magyarította nagyon ügyesen, amik még Amerikában sem hétköznapiak. Gondolok itt a 6. részre, ami a Chumhum (fiktív online keresőprogram, ami folyamatosan szerepelt „A férjem védelmében”-ben is) kommentelőinek szabályozásáról szól.

Az első évad 10 részes csak, a folytatás 2018-ban érkezik, pontos dátum még nincs. Reméljük azt is ilyen nagyszerű módon készíti majd el a Mikroszinkron.

Fotók: HBO, Földi Tamás (Kocsis Mariannról, Vass Gáborról és Csuha Boriról), index.hu (Nemes Takách Katáról)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.