A téli daralista ígéretes sorozatokkal

2014. január 01. - Jasinka Ádám

 A szezonos néznivalókat nem pont a szezon közepén kell rendbe szedni, de aki listán gyűjti a sorozatokat, tudja, hogy nem egyszerű feladat sorba állítani a jobbnál jobb műsorokat. A pilot-ok miatt kicsit elúsztam a kedvenc szériáimmal, úgyhogy azt a döntést hoztam, hogy új sorozatba nem nézek bele addig, amíg a többit valahogy nem szedtem ráncba. Mondjuk a pilot nézések miatt kiskapukat hagytam a listán, hiszen aminek az első részét megnéztem az már nem is új sorozat…

 A daralista nem is igazán évszakokra tagolódik, csak ami ígéretes, de nincs időm megnézni azt elteszem a szünetekre, de ez se garancia arra, hogy megnézem. Ebben a bejegyzésben, a tovább mögött összeszedem azokat a sorozatokat, amik érdekelnek.

Orange is the New Black

 Az első részébe a premiernél belenéztem, de nem fogott meg se a történet, se a hangulat és a picit lassú epizódfelvezetés. A sok dicséret miatt azonban megint belenéztem és tényleg jogosak azok a kritikák, amik éltetik a Weeds alkotójának új sorozatát. Az első hat rész után nem mondom, hogy brutálisan jó, de igényes és az első epizód végére olyan remekül megrajzolt szereplőket és atmoszférát kaptunk, amilyent ritkán látok sorozatban. A dramedy-s jellege miatt nem tudnak a drámai pillanatok annyira ütni, s az egész hangulata inkább könnyed, mint nyomasztó, de remek a kettő színezet keveréke. De talán pont emiatt, a nem annyira sötét tónus miatt tetszik, valamint a női börtön az összes elítéltjével és dolgozójával együtt nagyon izgalmas és érdekes. A színészekre pedig nem lehet panasz.

Hannibal

 Az egyik legigényesebb horror-dráma nem tudom, miért került parkolóba. Az első kilenc részt a premier után néztem meg, míg az utolsó három epizódból csak a tizediket láttam, de azt is a szezon fináléja után. Az ok, amiért nem folytattam talán az, hogy a gusztustalan, elborult jelenetek miatt nem lehet csak úgy bekapcsolni, és kell hozzá hangulat.

Sons of Anarchy

 Az első három szezont egymás után néztem meg, és nagyon tetszett ez a motoros dráma. A negyedik szezonnal viszont a felirat miatt csúsztam el, s talán ez is közrejátszott abban, hogy parkolópályára tegyem. Azért mondom, hogy ez is, mert picit ráuntam. Az első három évad olyan új ízt hozott a sorozataim közé, amit még nem néztem, s rendkívül élveztem, szó se róla, csak picit tömény volt a sok olaj. De mindenképpen nézni szeretném, főleg, mert Katey Sagal valami fantasztikus a drámai szerepben is.

Ripper Street

 Az első évadot szünetekkel tarkítva nézem, de nem tudom, miért. Nagyon tetszik ez a Hasfelmetsző Jack világába helyezett koszos, nyomasztó, de mégis gyönyörűen fényképezett epizodikus krimi. A fanyalgók ne húzzák a szájukat az epizodikus és a krimi szavakat olvasva, mert ebben a sorozatban nem az űrtechnika, a számítógépes adatbázisok segítségével oldják meg az ügyeket, a bizarr és mocskos bűneseteket. Nem kapunk ugyan Poirot-szerű elmélkedéseket, de cserébe olyan karakterdrámát és díszleteket látunk, ami egyszerre borzaszt és vonz.

Person of Interest

 A második szezon első hat részét néztem meg, és csak azért nem néztem tovább, mert a hatodik epizód nagyon nem tetszett. Közepes és picit érdektelen filler rész volt, s nem olyan, amilyen vártam, nem rántott be a hangulat, nem voltak remek interakciók, szórakoztató jelenetek, akció. A vélemények alapján tudom, hogy zseniális a második évad és a harmadik még jobb, csak annyi sorozat van a listán, hogy középszerű részeket pazarlás nézni.

Bron/Broen

 Az első évadot kétszer kezdtem újra, de valamiért nem volt sose kedvem megnézni. Nem a minőséggel, a színészek játékával vagy a történettel van probléma, s ha belegondolok, nincs is semmivel se probléma, csak ez is a picit nehezebben fogyasztható néznivaló sorozatok közé tartozik a lehúzósabb, naturalistább drámája miatt.

The Fall

 A nézett sorozataim ráncba szedése után az elsők között lesz a The Fall azon műsorok között, amiket újoncként próbálok be. Azzal megnyertek, hogy angol, egész évadon átívelő történetszálas, borongós krimiről van szó. A kritikák dicsérik, s azért nem néztem még bele, mert a premier után elfelejtettem ezt a sorozatot.

Egyéb sorozatok: 2 Broke Girls S3, The Big Bang Theory S7, Brooklyn Nine-Nine S1

A felsorolás sorrendje nem feltétlenül a megnézés sorrendjét jelenti, de egyelőre nem vállalnék be több sorozatot, mivel ezeken kívül vannak más műsorok is és nem csak sorozatok nézésével szeretném eltölteni a szabadidőmet. A másik, hogy a daralista tisztázása után tudom rendesen megcsinálni a toplistát is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása