A szemérmességet, a gátlásokat le kell vetni ilyenkor - Kovács Patríciával, a Korhatáros szerelem főszereplőjével beszélgettünk

2017. november 30. - Jasinka Ádám

Kovács Patrícia lesz a főszereplője a vadonatúj magyar romantikus vígjátéksorozatnak, a Korhatáros szerelemnek. A színésznőt számtalan filmben és sorozatban is láthattuk már, melyek közül talán az egyik legjelentősebb, a több díjat is nyert Félvilág, amiben Mágnás Elza alakját öltötte magára.

korhataros_cikk_4.jpgKovács Patrícia a premier előtti vetítésen. (fotó: Jasinka Ádám)

A színésznőt legújabb munkájáról, a TV2-n december 2-án este debütáló Korhatáros szerelemről kérdeztük, és elmesélte, hogy mennyire intenzív időszaka volt ez az életének, milyen érzés volt egy egész álló nap ágyjeleneteket forgatni, valamint elárulta azt is, miért szünetelteti most a szinkronizálást.

Az első részt korábban már elkészítettétek. Ez volt a bemutató epizód. Segített a szerepre való felkészülésben, hogy nem volt teljesen ismeretlen a karakter?

Annyiban, hogy otthonosabban éreztem magam azokban a jelenetekben, amiket egyszer korábban már leforgattunk. Persze ugyanígy játszottam volna mindent, ha nincs a pilot, de segített, hogy lassan másfél éve része az életemnek Eszter figurája.

korhataros_szerelem_patricia_interju_3.jpgKovács Patrícia és Ónodi Eszter az egyik jelenetben. (fotó: TV2)

Honnan tudtál meríteni a szerephez?

Rohonyi Gábor, a vezető rendező, és Hámori Barbara azt szerették volna, hogy minél otthonosabban mozogjak a szerepben. Ezért arra kértek, hogy amennyire tudom, adjam saját magamat és ne egy karaktert hozzak. A „saját” hangomon beszéltem, olyan volt a frizurám mint a való életben, és olyan ruhákat hordhattam, amiben jól éreztem magam.

Ez színészként talán nehezebb feladat is volt, nem?

Picit igen. Jobban szeretek elbújni a karakterek mögé, és néha bizony nehéz volt megmutatnom magamat. De másik oldalról pont emiatt volt egyszerűbb, mert ha azt éreztem, hogy valamit másképp mondanék a való életben, mint ami a szövegkönyvben szerepelt, akkor nagyon rugalmasak voltak a szövegírók.

korhataros_szerelem_patricia_interju_2.jpgBalra a magyar, jobb oldalt az eredeti, új-zélandi változat főszereplői.

Megnézted, hogy a többi ország Esztere milyen?

Az új-zélandi és az ukrán verzióból láttam egy-egy részt, és van hasonlóság az Eszterek között, de én más vagyok mint például az új-zélandi lány. Mivel gyors ütemben forgattunk, ezért a felvételek során a kulcsjeleneteket átpróbáltuk, és ez szerintem nagyon jó volt. De előfordult, hogy a rendező megmutatta, hogy az adott szituációt hogyan oldotta meg az eredeti sorozat főszereplője.

És ez segített? Nem féltél attól, hogy másolod majd?

Engem minden inspirál. Sosem zavar a színházban sem, ha egy olyan előadást látok, amit én is játszom. Mindenből lehet tanulni és ez nem köt meg engem. Másfél év alatt egyébként nagyon megszerettem Esztert. Ugyanolyan esendő mint bárki más, és a tizenhárom részen keresztül rengeteget tépelődik, olyan problémákkal szembesül, ami mindenkivel megtörténhet.

Nagyon szerettem azt is, hogy Eszter hol szép ruhában, kisminkelve, hol kócosan, a gyerekneveléstől teljesen elfáradva jelenik meg. Szerintem ezek lesznek azok a pillanatok, amiket látva a nézők számára ismerős lesz ez a nő. Vagy magukra, vagy az anyukájukra, testvérükre, barátnőjükre ismernek benne. És az volt a cél, hogy egy valóságos, emberi alakot mutassunk, aki nem csak szép ruhában lehet vonzó.

Kovács Tamás és Kovács Patrícia a sorozat előzetesében.

Az intim jeleneteket mennyire volt nehéz forgatni?

Borzasztóan. A forgatás során nem időrendben, hanem a helyszínek mentén haladtunk és volt olyan nap, amikor csak ágyjelenetet vettük. Összenéztünk (Kovács) Tamással és azt mondtuk, nincs mese, ezt ki kell bírni. Ugyanis a forgatáson semmi romantikus, erotikus nincs egy ágyjelenetben. Körülötted lámpák, kamerák, különféle felszerelések és a stábtagok állnak. Forgattam már több ilyen jelenetet és még mindig nehéz.

A szemérmességet, a gátlásokat le kell vetni ilyenkor, főleg azért is, mert ma már, pláne egy olyan történetből mint a Korhatáros szerelemé, nem lehet kihagyni, hogy ne mutassunk testeket, csókokat, lábakat… De megnyugtatok mindenkit, más szereplőket is látnak majd hasonlóan intim jelenetben, nem csak minket. (nevet)

Említetted, hogy kis megszakítással, de ez egy másfél éves munka volt. Mennyire volt megterhelő?

A forgatás megterhelőbb volt, mint amit elképzeltem. Három hónapig tartott és átlagosan 13-14 órát forgattam egy nap, hetente hatszor. Főleg nyáron dolgoztunk, így nem volt olyan sok színházi kötelezettségem, de emlékszem egy hétre, amikor minden nap, délután ötkor, ahogy végeztem a díszletben, beültettek egy autóba, útnak indítottak Keszthely felé, ahol este nyolckor már a színpadon voltam. Majd pedig másnap reggel ötkor újra forgattunk Budapesten. Ezek mellett a szinkronizálás pedig sajnos egyszerűen sehogyan sem fért bele az időmbe, most szüneteltetem is kicsit.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása