Ezek a műsorok lesznek a Petőfi TV-n

2015. február 25. - Jasinka Ádám

 A köztévé megújulásának egyik fontos pontja az, hogy a mostaninál sokkal jobban szeretnének nyitni a fiatalok, a fiatal felnőttek ízlése felé. A mai fiatalság egy rétegének pedig a Petőfi Rádió az egyik meghatározó állomás, így nem meglepő, hogy kvázi tévécsatornát csinálnak abból, amit képvisel. A Petőfi TV a gyerekcsatornává alakult M2 késő esti műsoridejében fog jelentkezni és nem csak nevében, hanem az első adáshétre kiadott műsortervezet szerint tematikájában is társmédiuma lesz a rádióadónak, aminek első körben én nem feltétlenül örülök. A műsorrend alapján pedig nem is én vagyok a megszólítani vágyott célközönség.

petofitv.jpg

 A Petőfi TV este nyolc órától fogja adni a fiatal felnőtteknek szánt műsorokat, amik között lesznek sorozatok, koncertfilmek, magazinműsorok és filmek is, de valahogy az egész olyan, mint ha kimondottan egy bizonyos közönséget szeretne megszólítani a széles fiatalságon belül. Ezzel semmi probléma nincs, miért is ne lehetne olyan nézőket a képernyők elé ültetni, akiket egyik másik tévécsatorna sem szólít meg. Nem is ez zavar, inkább az nem tetszik, hogy viszonylag egysíkú a kínálat és sok a korábbi M1-es műsor ismétlése. A köztévénél nem azt mondom, hogy sorozatpremierek halma várja a bemutatást, de azért ez így nem valami kreatív, eddigitől eltérő felhozatal.

 A koncertfilmekhez, magazinműsorokhoz nem nagyon tudok mit hozzá szólni, egyrészt mert ritkán szoktam koncerteket a tévében nézni (élőben se sokszor), a másik pedig, hogy a legtöbb új műsorról nem is tudni semmit sem, a címéből pedig nem érdemes szerintem nagyon következtetéseket levonni. A sorozatkínálat ezért is érdekesebb, de mivel semmi újdonságot nem tartogat a Petőfi TV az M1 kínálatát ismerők számára, ezért is keserű kicsit az a bizonyos szájíz. A Gyilkosság első évada, a Twin Peaks vagy éppen a Camelot mind olyan sorozatok, amiket már láthattunk a köztévén, ahogyan az Egyszer volt, hol nem volt második évada sem lesz újdonság sokaknak, viszont ebből a mesés történetből érkezni fog az új szezon, ugyanis Varga Gáborék már dolgoznak a szinkronon.

 A Petőfi TV-ről nem szabadna előre ítélkeznem, de egy kimondottan a fiataloknak szánt adótól nem ezt a műsorrendet vártam, de biztos, hogy ezeknek is meg lesz a közönsége és az sem egy rossz ötlet, hogy egy meglévő bázist, a Petőfi Rádió hallgatóságát szeretnék rávenni, hogy a köztévét nézzék. A Petőfi TV első adáshetének műsorrendjét a tovább mögött találjátok, a találatért köszi Desmond Wallace-nak.

Március 16. Hétfő

20:00 Böngésző (Szabad szörfölés a vizuális világban)
21:00 Én vagyok itt (Élő magazinműsor az A38 Hajóról)
22:35 Gyilkosság (1. évad)
23:25 Életművész
00:20 Az A38 Hajó színpadán: We Are Rockstars
01:10 Én vagyok itt (ism.)
02:40 Gyilkosság (ism.)
03:25 Koncertek az A38 Hajón
04:20 Jó tudni! (Német ismeretterjesztő filmsorozat)
05:00 Böngésző (ism.)

Március 17. Kedd

20:00 Böngésző
21:00 Én vagyok itt
22:35 Twin Peaks (1. évad)
00:15 Az On The Spot bemutatja: Egy gádzsó utazása Romanisztánban
01:05 Az A38 Hajó színpadán: Triggerfinger
01:55 Én vagyok itt (ism.)
03:30 Koncertek az A38 Hajón
04:20 Élő hagyomány (Szalai Zsuzsa varró népművész)
05:00 Böngésző (ism.)

Március 18. Szerda

20:00 Böngésző
21:00 Én vagyok itt
22:35 Egyszer volt, hol nem volt (2. évad)
23.20 Ég, föld, férfi, nő - Pécs, Szeged
00:15 Az A38 Hajó színpadán: Járai Márk
01:10 Én vagyok itt (ism.)
02:40 Egyszer volt, hol nem volt (ism.)
03:25 Koncertek az A38 Hajón
04:15 Connect with English (Angol nyelvlecke)
04:40 A világörökség kincsei (Német ismeretterjesztő filmsorozat)
05:00 Böngésző (ism.)

Március 19. Csütörtök

20:00 Böngésző
21:00 Én vagyok itt
22:35 Borgiák (1. évad)
23:30 Kényszerszinglik (Magyar dokumentumfilm)
00:20 Az A38 Hajó színpadán: Parno Graszt - Paszabi történet
01:15 Én vagyok itt (ism.)
02:45 Borgiák (ism.)
03:35 Koncertek az A 38-as hajón
04:25 Fejlesztés alatt
05:00 Böngésző (ism.)

Március 20. Péntek

20:00 Böngésző
21:00 Én vagyok itt
22:35 Camelot (1. évad)
23:30 Munkaügyek - IrReality Show
23:55 Fapad
00:25 Az A38 Hajó színpadán: Kowalsky meg a vega - csendes forradalom akusztikus koncert
01:15 Én vagyok itt (ism.)
02:50 Camelot (ism.)
03:35 Koncertek az A38 Hajón
04:30 Dob+basszus
05:00 Böngésző (ism.)

Március 21. Szombat

20:00 Böngésző
21:00 Én vagyok itt
22:35 Akvárium (Angol filmdráma)
00:40 MR2 Szimfonik+ a MÜPÁBÓL (PASO - Pannonia Allstars Ska Orchestra)
01:55 Én vagyok itt (ism.)
03:30 Szeretettel Hollywoodból (Mozimagazin)
03:55 Az A38 Hajó színpadán: Szabó Balázs Bandája
05:00 Böngésző (ism.)

Március 22. Vasárnap

20:00 Böngésző
21:00 Filmklub (Élőben az A38 Hajóról)
23:35 Magyarország, szeretlek!
00:50 Az A38 Hajó színpadán: Palya Bea "Szabadon"
01:45 Filmklub (ism.)
04:15 Az Atom Project (Osztrák dokumentumfilm)
04:25 Izland mozgásban (Magyar ismeretterjesztő film)
05:00 Böngésző (ism.)

Forrás: sat-tv-radio.hu
A kép forrása: MR2 - Petőfi Rádió Facebook oldala

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wolf Claw 2015.02.26. 08:34:26

Ez így elég vérszegény azt kell mondjam. Én abban reménykedtem hogy amit a Petőfi Rádióban megszoktam az valamennyire visszajön a tévében is. Ahhoz képest ez óriási csalódás.

Jasinka Ádám 2015.02.26. 08:50:48

@WolfClaw: A koncertek, az A38-ról való bejelentkezések lehet hozni fogják azt, amit a Petőfi Rádió hangulatában, ezekről nem is ítélkeznék látatlanban. Az én problémám a sok ismétlés. Az életművész nem rossz, sose volt a kedvencem, de maga a műsor nem rossz, viszont ismételték eleget és én új részeket vártam volna, ahogyan az Ég, föld, férfi, nő című műsornál is, jó, de ismételni megint?

A sorozatok pedig vannak is meg nem is, azért ennél jobban is megerőltethették volna magukat, nem szeretnék senki se megbántani, de nulla sorozatpremier lesz, amikor az M2-n késő este, kora hajnalban is voltak újdonságok.

Wolf Claw 2015.02.26. 09:39:57

@Jasinka Ádám: Nekem is ez a bajom, hogy ha sorozatok ismétléseit akarnám látni akkor inkább néznék Cool-t :) (most vonatkoztassunk el attól hogy ezek a sorozatok nem láthatóak ott). Nekem pont az az igényem, hogy ha annyira nyomatják ezt a Petőfi Rádió tv-re adaptálás dumát akkor tényleg az legyen de ne csak 3,5 órában hanem akkor mondjuk 8-tól éjfélig 4 órában és utána majd lehet hajnalig ismételgetni a baglyoknak.
süti beállítások módosítása