Doctor Who ’05 – 1x01

2013. július 16. - Jasinka Ádám

 Azzal kezdeném, hogy alapjáraton nem szeretem a scifiket. Tudom, jó így hozzákezdeni az egyik legnépszerűbb sorozatnak a műfajon belül, de valahogy mindig is éreztem, hogy nem az átlagos, űrlényes vonalat kapnám ebben a brit szériában. A misztikum azonban jobban bejön, a rejtélyes dolgok és a furcsa, néhol apokaliptikus hangulat sem áll távol tőlem, ezért is érdekelt mindig a Doctor Who kultusza, de csak távolról, mert alapjáraton nem szeretem a scifiket.

vlcsnap-2013-07-15-10h15m23s137.png

 Akkor miért kezdtem bele, s főleg az új éra első részétől? Nem titok, olvasom a hazai sorozatos blogokat, így ez a bejegyzés, főleg a kommentjei, igencsak meghozták a kedvem, hogy a megnézendő listán rajta levő sorozatot végre elkezdjem. Mert láttam belőle részeket, ha jól emlékszem a Blind-ot és egy-két részletet is elkaptam, hol a televízióban, hol kíváncsiságból, de igazán egyik után sem éreztem azt, hogy ide az összes epizódot.

vlcsnap-2013-07-15-10h17m21s35.png

 De mivel nyár van úgy döntöttem, hogy belenézek, hát ha, mert nem egyszer találtam már úgy sorozatot, hogy pangás közben csak belelestem, majd ledaráltam a leadott részeit. Úgyhogy itt tartok. Megnéztem az első részt – és mivel nem vagyok up to date, nem is mennék bele a sorozat elemzésébe, habár ragadt rám információ – és azt kell, mondjam, bejött. A kommentek között olvastam, hogy nem ajánlják az első epizódot, mert gagyinak tűnhet, meg a történet se acélos - a későbbiekhez képest -, de szerintem teljesen vállalható.

vlcsnap-2013-07-15-10h15m30s203.png

 Persze volt néhol pár érdekes dolog, nem a történetben, hanem a rendezésben, de ezt betudom annak, hogy nem mai csirke az epizód. Ennek a résznek a története nem éppen a szokványos scifi vonalat hozta – talán ezért is jött be -, de a kísérteties hangulat, illetve a Doctor bolondos figurája tetszik. Az egész nem volt annyira elrugaszkodott, annyira túljátszott, hogy ne lehessen megnézni.

vlcsnap-2013-07-15-10h16m30s37.png

 A próbababás dolog – annak ellenére, hogy az óriáskerékkel együtt elég bizarr volt – tetszett. Ahogy megtámadták az embereket, és mászkáltak jó kis sereget alkottak, az ilyesmi bejön, mert azzal, hogy nincs szemük, nincs bennük semmi emberi, leszámítva a kinézetüket, még ijesztőbbek, nyomasztóbbak voltak. Ehhez jól passzolt a zene, illetve néhol sikerült jó beállásokat is csinálni. Annyi negatívumot írnék, hogy túl volt húzva pár jelenet; gondolok itt arra, amikor a Doctor-t lefogta egy próbababa, a rángatózást, a kiszabadulni próbálást kicsit elnyújtották.

Értékelés: A sorozat első részével tehát nincs problémám. Magam is meglepődtem, hogy egy ilyesfajta misztikus téma, egy scifi bejön. A gagyiság, a nem annyira modern CGI nem zavaró. A szereplők közül a két főszereplő is tetszik, a Doctor igaz, kicsit furcsa, de lehet a szerepe miatt viselkedik így, hülyéskedik és mosolyog, hirtelenkedik mindig. Rose érdekes módon nem értetlenkedik annyit, szinte nem is lepődött meg, hogy a timelord-dal találkozott. Ha sikerül levetkőzni a túlnyújtott, ismételt jeleneteket, akkor még jobban fog tetszeni a sorozat.

6/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása