SorozatVízió: 2013 első negyedév

2013. április 06. - Jasinka Ádám

 Annyi sok jó sorozattal ismerkedtem meg az elmúlt időben, hogy a 2012-es lista óta egy kis változás történt a top10-es listámon, így akarva-akaratlanul de elhanyagoltam sorozatokat, amik így lekerültek a listáról, de legalább olyan szériákat ismertem meg, amiknél eddig csak legyintettem, hogy "nem érdekel". A dráma sorozatoknál volt változás, a vígjátékok között nem találtam olyant, ami tetszett volna az újak közül, úgyhogy az a lista nagyjából fedi az ízlésemet.

10. Motive (-)

 A listára először került rá a Motive és minőségileg nem a tizedik, sőt az újonc sorozatok közül az egyik olyan, ami tetszik és nem okozott csalódást az első rész után. A hangulatát ha hasonlítani kellene, akkor kicsit olyan, mint a Gyilkos elmék-é, a felépítése miatt pedig mint a Columbo-é. De mégis egyedi, főleg a szereplők interakciói, a jól időzített humor és az emellé párosult drámaiság miatt tetszik.

9. A főnök (The Closer) (8.)

 Az előző listához képest egy hellyel hátrébb sorolt női főszereplős nyomozós sorozat ismerettségi körön belül is szinte egyedüli kedvelője vagyok. Kevés ember szereti ezt, a szerintem jól összrakott nyomozós sorozatot a The Closer-t. A főszereplőnő pedig különös kedvencem, amihez Götz Anna szinkronja is hozzátesz.

8. Egyszer volt, hol nem volt (Once Upon a Time) (5.)

 A hátra kerüléséhez hozzá járult az is, hogy az m1-en nézem szinkronosan, ami mellesleg remek munka, és most vélhetőleg készül a szinkron, így ezért sincs képernyőn. A mesevilágos téma elsőre nem volt kenyerem, de utána megtetszett, sőt vannak olyan részei, amikért rajongani is lehet. A szereplőknél pedig jó volt a casting, mind Jennifer Morrison-nál, mind Lana Parrillánál.

7. A mentalista (The Mentalist) (6.)

 Patrick Jane humora miatt sincs párja az ilyen sorozatoknak nálam. A Castle még közbejátszik, a hasonló karakterei miatt, de A mentalista valahogy komorabb, mondhatnám sötétebb és hibái ellenére egy szórakoztató, epizodikus nyomozós sorozat.

6. Boston Legal (-)

bostonlegals1-1024x576 (1).jpg

 Többek között a Boston Legal miatt is csúsztak vissza a sorozatok a listán, mert ez a sorozat akár az első háromban is lehetne. Remekül megírt karakterei, a jó drámák és még jobb poénok miatt a mostanában látott legjobb ügyvédes sorozat nálam. Ja, "Denny Crane".

5. A célszemély (Person of Interest) (-)

 A néha nézem sorozatok mellett van az abszolút darálós sorozat. A Person of Interest pedig az a sorozat, aminél ha van kedvem, akkor pár részt zsinórban meg tudok nézni belőle. Ezt persze az írók és a színészek érték el nálam, mert régen láttam ilyen jól manipulált történetet és ilyen jó színészeket egy sorozatban. Nem is tudom melyik sorozat volt ennyira addikt nálam... ja de...

4. Botrány (Scandal) (4.)

 A Scandal második évada ugyan nem olyan már, mint a mini sorozatnak tekinthető első évad, de az írók újra lendületbe jöttek és kezdik visszahozni az összeesküvést, az izgalmat és a drámát a sorozatba. A szereplők jók és a történeten mindig csavarnak egyet, nehogy a néző azt érezze, ennyi izgulás elég volt egy évadra.

3. Downton Abbey (2.)

 A sorozatot, aminek az első három évadát egymás után néztem meg szívfájdalmaz okozott a listán hátra sorolni. A Downton Abbey, ami szó szerint pofátlanul szerettette meg magát velem gyöngyörű korhű látványt nyújt, az ódon kastély és a XX. század eleji ruhák miatt. A történetvezetése majdhogynem tökéletes.

2. 24 (3.)

 Az előző listánál még nem láttam a nyolcadik évadot és nem éreztem az "elvonási tüneteket", amit az okozott, hogy nincs több rész ebből a sorozatból. Minden hibája, önismétlése ellenére úgy néz ki biztosított helye van a listámon Jack Bauer-nek és az íróknak azért, mert el tudták azt érni, hogy izguljak, idegeskedjek és örüljek a sorozattal, a szereplőkkel.

1. Sherlock (1.)

 A 24-nél jobban csak a Sherlock-nak van tagságija az első helyre. Az első pár helyen olyan sorozatok vannak, amiket szeretek, viszont egy olyan sorozatot sem láttam a Sherlock-on kívül, aminél szinte részenként libabőröztem és a második évad után úgy keltem fel a székből, hogy nem tudtam megszólalni, a sorozat hatása alá kerültem.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása