A Dallas-szal tartolt az RTL Klub

2012. augusztus 22. - Jasinka Ádám

 A múlt hét sok oldalról volt érdekes. Az m1 útjára indított egy új sorozatot és a legjobb sorozat második évadát is műsorra tűzte a visszatérő Fábry mellett. Az RTL Klub felvezetőnek leadta az első Dallas filmet és szokás szerint a sorozatait. A TV2 pedig nem adott semmi újdonságot.

 Ha a teljes lakosságot nézzük nem lehet egyértelmű fölényről beszélni, bár kétségtelen, hogy az ismétléseket adó TV2 a szappanoperával, a Hal a tortánnal és a Tényekkel elviszi az esték nagy részét, azonban nem mindig és nem minden műsor ellen tudja felvenni a lépést. Az RTL Klub-os sorozatok ellen nem nagyon van esélye. Az Olimpia után az m1 nem hogy első nem tudott lenni, a top3 legnézettebb csatorna közül is kicsúszott.

 Teljes lakosságban a hétfőt vitte a TV2 és a számomra értelmezhetetlenül magas Hal a tortán ismétlés az egyik legnézettebb műsor lett aznap. Az RTL Klub csak időpontokat tudott nyerni, konkrét műsora nem tudott győzni az ismétlések ellen. A kedd már nem ennyire egyértelmű, sőt. A TV2 napjainak leggyengébb pontja az Aktív, ami kikap a Fókusztól. Kedden azonban az RTL Klub sorozatai, a Castle, A mentalista és a Döglött akták nyerték a kedd estét annak ellenére, hogy szép számot hozott az m1-en adott Bujtor István film, ami az Ezek megőrülteket legyőzte, de A mentalistával nem bírt. Szerdán a TV2 szokás szerint a Tények végéig tudta hozni a nyerő szériát, utána azonban az RTL Klubra kapcsolnak a nézők. Szerdán pedig különösen, mivel majdnem 1M-ot hozott a Dallas - Jockey visszatér című film. Csütörtökön elindult a Fábry második évada, amely kevesebb, mint fél millió nézőt érdekelt. A napot a TV2 a Hal a tortán végéig tudta hozni, utána ugyanis az RTL Klub-on adott filmek behúzták az este végét. A Fábry nézettsége azért kiábrándító, mert az első évad hétszázezer nézővel kezdett, amiből jócskán veszített az Olimpia alatt látott ajánlók ellenére. És a Fábryval párban adott DTK nyári adás hatszázezer néző fölött hozott. Pénteken továbbra is megállíthatatlan a CSI: Miami helyszínelők és a Gyilkos elmék alkotta páros, amely most az Odaát negyedik évadával kiegészülve is képes nézőket szerezni péntek estére. A CSI: Miami helyszínelők előtt adott Sziklaöklű szerzetes első évada fináléhoz ért, ami majdnem kilencszázezer embert érdekelt, ami szép eredmény. Szombaton a TV2 az Aktív Extráig nyert, utána az m1 a Híradóval és a Retro kabaréval nyerte az este egy részét, ám az utána levő Sherlock már nem hozott szép számokat. A Retro kabaré nézőinek felét elvesztette, pedig a sorozat ennél nagyobb nézettséget érdemel. Kilenc óra után pedig az RTL Klub élvezhette a legnézettebb csatorna nevet szombat este. Vasárnap a Telesport hozott némi sikert az m1-nek, és a Cobra 11 az RTL Klub-nak, de kétségtelen, hogy a vasárnap teljes lakosságban a TV2-é lett. Az m1 újdonsága az Egyszer volt hol nem volt jobban kezdett, mint a Fábry és a Sherlock második évada, legyőzte a vele párhuzamosan futó Gyűrűk urát, de az Oviapuval nem bírt és csak kicsivel több, mint ötszázezer nézőt tudott megszerezni szintén az Olimpia alatt látott ajánlók ellenére.

 A célközönségnél, azaz a 18-49-es csoportban már más a helyzet. Itt már RTL Klub fölényről beszélhetünk. Hétfőt teljes lakosságban a TV2 nyerte, ám a fiatalok nem vevők az ismétlésre és inkább az RTL Klub-on adott Nagy durranás 2-re kapcsoltak és ott maradtak a CSI: A helyszínelők aktuális részén is. Kedden az Aktívig volt TV2 fölény, majd az RTL Klub-os sorozatok átvették a vezető helyet és a nap legnézettebb műsorát A mentalista hozta. A szerdai nap bebizonyította, hogy a fiatalok még inkább vevők a Dallas-ra, mint az idősek, hiszen az 1M nézőből közel négyszázezret a célközönség adta. Csütörtök meglepetés nap lett, hiszen a Tények második fele tudott csak elvenni nézőket az RTL Klub-tól. Ugyanis a szappanoperák, a Híradó, a Fókusz és a két film nyerte a csütörtököt az RTL Klub-nak. Pénteken már nem csak a nyerő páros hozta a sikert az RTL Klub-nak, hanem a napi szappanoperák is nyertek. Szombaton az RTL Klub a filmekkel nyerte az estét és a vasárnap is az Oviapun úszott el, hiszen utána növelte a közönségarányt a Gyűrűk ura, ami a teljes lakossággal ellentétben nem engedete ki a kezéből a nézőket az Egyszer volt, hol nem volt ellen. A 18-49-es csoportban egyértelműen az RTL Klub lett az első.

 A teljes lakosságban és a célközönségben egyaránt az RTL Klub állt az élre. Második a TV2, harmadik a CoolTV lett. Az Olimpia alatt első m1 a negyedik helyre csúszott annak ellenére, hogy új és folytatódó műsorait reklámozta a sportesemények szüneteiben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása