A gyanú árnyékában - 1. évad - kritika és kedvcsináló

2012. június 03. - Jasinka Ádám

 Véget ért az első évad az RTL Klub saját gyártású, ám német adaptációjú scriptelt docu-reality-jének. Ez, őszintén szólva fogalmam sincs mit jelent. De lényegében egy amatőr szereplőkkel eljátszatott megtörtént esemény. A besorolása annyira nem is fontos, viszont nézzük a tartalmi részeket.

 Már az indulás előtt közölték, hogy több mint 40 ezren jelentkeztek a felhívásra, ám ebből csak pár száz ember jutott át a szűrőn. Ők azok, akik életkor, kinézet, és nem mellesleg minimális színészi tapasztalat alapján megfeleltek. 14 részes volt az első évad, és láttam egész kiváló amatőr színészeket, akik tényleg jók voltak, és volt persze a másik oldal is, a kissé erőlködős, már-már szövegbetanulás. Persze megjegyzem, nem mintha én alkalmasabb lennék.

 A helyszínek, ahol szereplőink megfordultak igazi "otthonok". Úgy értem, nem díszlet, hanem olyan hely, helyek, ahol a hétköznapokban tényleg élnek, és csinálják a megszokott dolgaikat. (Amúgy megfigyeltem, amikor televíziót néz a család, vagy egymagában valaki a műsorban, teljesen véletlenül az RTL Klub-ot nézi, de lássuk be, ez nem véletlen.) Ez az otthonos környezet rásegít arra, hogy hihetőbbé tegye a megtörténteket, hogy igen, ezek ugyanolyan emberekkel estek meg, mint mi, akik a képernyő előtt ülünk.

 Az még említést érdemel, hogy a gyilkosságokhoz, brutalitáshoz nem nagyon nyúlnak, egyrészt a 19-es idősáv miatt, másrészt a vérből, és nyomozásból kapunk minden televízióban, szinte minden nap. Ezért erőltetésnek tűnne, ha itt is erre helyeznék ki a hagnsúlyt. Itt inkább a dráma, a feszültség és az emberi érzelmek, valamint sokszor az emberei hülyeség, az egymás iránti gyűlölet van a középpontban.

 Néha sikerül egy-egy tényleg jó részt összehozni, bár nálam ez attól függ, hogy tetszik-e, hogy milyen az alaptörténet. Az mellet sem mehetünk el szó nélkül, hogy a viták, verekedések, a családi perpatvarok felidézik az egykori Mónika Show-t, és éppen ezért sok rész nem épp vehető komolyan számomra, mivel ezeken a többnyire improvizált ütközéseken, oltásokon, káromkodásokon én jókat röhögök.

 Valamilyen okból kifolyólag három rész után elkezdtem dicsérni ezt a szériát, amely a továbbiakban nem annyira fogott meg, vagyis jobban mondva nem hengerelt le. Lehet, hogy elveszett az újdonság varázsa, vagy egyszerűen meguntam kicsit. Ugyanaz lehet a helyzet, mint az 1 perc és nyersz!-szel. Az is nagyon jó, remek startot vett, de valahogy egy-két hét után már csak megszokásból ültem képernyő elé, és néztem a próbálkozókat. Mindenképpen dicséretes, hogy nem erőltetik hónapokon át az egyes műsorokat az RTL Klub-nál, hanem a 19-es idősávon majdnem 3-4 hónap alatt 3 műsor osztozott. Ez jó, mivel sem megunni végérvényesen nem lehet egy-egy műsort, és másik oldalról változatos a választék (ügyességi vetélkedő, játékos kvízműsor, docu-reality).

 Összességében, akinek van ideje 14*45 percre és fel akarja idézni az egykor volt Mónika Show hangulatát, annak figyelmébe ajánlok pár részt (most fejből nem megy melyikek azok), amin lehet nevetni. Persze aki katarzisra vágyik az mindet nézze meg, egyszer érdemes, már csak azért is, hogy táguljon televíziónéző látókörünk, hogy lám ilyen műsor is van.

 Értékelés: Nagyon vaciláltam az első három rész után, hogy mekkora pontszámot adjak. 4-5-nél jobb, 7-8-nál viszont gyengébb ez a műsor, ezért adtam 6 pontot. Látva plusz 11 részt (egyet kihagytam, szóval 10-et) úgy érzem, voltak jó pillanatok, de nem jött át (ahogy szokták volt mondani), nem borzongtam bele, mint például egyes Mentalista részekbe, s nem is kötött le annyira. De néztem őket. Csak egész számokkal dolgozom, ezért nehéz a választás, hogy mihez húz inkább, az ötöshöz, vagy a heteshez. De mivel igazán semmelyikhez sem, kapja ismét, a már három rész után kiosztott (nálam ez a megúszós) érdemjegyet.

6/10

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása